فرمانده ائتلاف ضد داعش:  ارتش و نیروهای امنیتی عراق هماهنگی بهتری در جنگ با گروه داعش دارند

فرمانده نیروهای ائتلاف تحت امر آمریکا می‌گوید: ارتش و نیروهای امنیتی عراق هماهنگی بهتری در جنگ با گروه داعش دارند و توانستند پیروزی‌های با ارزشی را در ۱۱ هفته جنگ برای بازپس‌گیری موصل به دست آورند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال استیو تاونسند فرماندهی ائتلاف تحت امر آمریکا گفت: در دو ماه اول جنگ برای موصل هماهنگی زیادی میان نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی عراق وجود نداشت و نیروهای عراقی پیشرفت بسیار کندی داشتند.

به گفته وی، فرماندهان عراقی با هدایت نیروهای ائتلاف دو هفته پیش تصمیم گرفتند که هماهنگی نزدیک‌تر و جدی‌تری با نیروهای مختلف حامی دولت داشته باشند.

وی پس از دیدار با نیروهای آمریکایی و گفت‌وگو با فرماندهان عراقی در ایست‌های بازرسی ائتلاف در موصل به خبرگزاری رویترز گفت: برای دو ماه ما شاهد بودیم که هماهنگی کافی میان نیروهای مختلف عراقی وجود نداشت اما درست قبل از کریسمس تصمیم گرفته شد که یک هماهنگی و جدیت بیشتری صورت بگیرد که این کار انجام شد و فرماندهان عراقی اکنون به همراه یکدیگر وارد عمل شده‌اند.

در قبل ما شاهد پیشرفت بسیار کم و توقف پیشرفت‌ها بودیم اما اکنون حرکت‌های رو به جلو در تمامی جهات در شرق موصل مشاهده می‌شود.

به گفته وی، نیروهای عراقی در حال حاضر در دفاع در مقابل عوامل انتحاری بهتر عمل می‌کنند و میزان تلفات و زخمی‌ها نسبت به هفته‌های اول کمتر شده است.

وی داعش را یک دشمن شکست خورده دانست، اما گفت: گروه‌های جدا شده از این گروه در تعدادی از مناطق دیگر مشغول جنگ هستند اما کاملا آشکار است که نمی‌توانند هماهنگی لازم را با یکدیگر داشته باشند.

وی افزود: تعدادی از فرماندهان داعش همچنان هدایت جنگ را از داخل موصل به عهده دارند اما نمی‌توانم بگویم که آیا البغدادی نیز در این شهر هست یا نه؟ من در مورد مخفیگاه البغدادی هیچ ایده‌ای ندارم، اگر کسی می‌داند لطفا به ما اطلاع دهد تا او را بکشیم.

منبع: ایسنا

306

کد خبر: 719396

وب گردی

وب گردی