برنامه های  دانشگاه آزاد اسلامی درحوزه اجتماعی طی  هفته گذشته

یکی از نهاد هایی که در حوزه اجتماعی در زمینه فرهنگسازی و آگاهی بخشی به افراد جامعه پیشقدم شده و برنامه های بسیار خوبی را برگزار کرده، دانشگاه آزاد اسلامی است، گزارش زیر بیانگر این اقدامات طی هفته گذشته است.

به گزارش ایسکانیوز، امروزه بسیاری از روانشناسان معتقدند آسیب های اجتماعی در جوامع انسانی تقریبا اجتناب ناپذیر است و ممکن است افراد زیادی را درگیر خود کنند، آنها برای ریشه کن کردن این آسیب ها توصیه می کنند که آموزش های پیشگیرانه باید از سنین نوجوانی شروع شود. یکی از نهاد هایی که در این زمینه پیشقدم شده و برنامه های بسیار خوبی را برگزار کرده، دانشگاه آزاد اسلامی است.

جدول زیر شامل برنامه و همایش های برگزار شده در دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اجتماعی طی هفته اخیر است که با تکیه بر مسائل علمی به روز دنیا در زمینه فرهنگسازی و آگاهی بخشی افراد در جامعه برگزار شده است.

سخن مسئولان

توضیحات

برنامه

نام واحد/ تاریخ برگزاری

ردیف

دبیر ستاد امر به معروف و نهی: فریضه امر به معروف و نهی از منکر آغشته به فطرت انسان است و نسبت به هر گروه و قشری ماموریت خاص خودش را دارد، علاوه براینکه یک فریضه همگانی است، یک فریضه الهی است و برهمه واجب است که آن را انجام دهندو ماندگاری اسلام بر اساس این فریضه است و در دانشگاه بزرگترین معروف علم محوری است که علم را باید تقویت کرد چون علم بدون تعهد احتمال خطا و اشتباه هم دارد.

نخستین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس و اعضای این شورا در محل دفتر ریاست این واحد دانشگاهی برگزار شد.

برگزاری نخستین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت

مرودشت

15 دی

1

حسین مرادی مخترع و سرپرست تیم سازندگان موج صخره در مورد ایده اولیه که منجر به ساخت این نیمکت شد، گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، وسیع ترین بیماری های اسکلتی – عضلانی و مفصلی ناشی از کار، فعالیت های نامناسب و استراحت نامطلوب بدن است. درد کمر و زانو از درد های شایع در میان اینگونه افراد است. این موضوع باعث شد تا دست به کار تحقیق و ساخت این نیمکت شویم.

دانشجویان خلاق و مبتکر دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد توانستند برای اولین بار در ایران، نیمکت ارگونومی با نام "موج صخره" را طراحی کرده و بسازند.

رونمایی از نخستین نیمکت ارگونومی کشور

نجف آباد

15 دی

2

در این نمایشگاه علاوه بر مشارکت آثار تولیدی و هنری کلیه فعالان حوزه فرهنگ و هنر از میان دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی واحدهای دانشگاهی نتایج برخی از فعالیت های دانشگاه مرتبط با این حوزه نظیر آمار و اطلاعات مربوط به فعالیت اثرگذار از کلینیک مشاوره واحد سنندج و نمونه هایی از اقدامات حوزه فرهنگ اسلامی و برگزاری کارگاه ها و نشست های مختلف با محتوا و عناوین فرهنگی و معرفتی مشاهده می شد و در قضاوت نهایی بازدیدکنندگان اولین روز که در دفتر یادبود نمایشگاه به ثبت رسیده جلوه و سبقه بومی، محلی و فومی آثار بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

آثار و دستاوردهای فرهنگی و هنری دانشجویی واحدهای دانشگاهی استان کردستان در واحد سنندج در معرض بازدید عمومی قرار گرفت.

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری دانشجویان استان

سنندج

14 دی

3

علیرضا لطفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در این مراسم با بیان این که نماز فرصت شکفتگی معنوی است اظهار کرد: نماز و نیایش، ارتباط صمیمانه میان انسان و خدا بوده و سرچشمه همه نیکی ها و تسلی بخش دل های مضطرب و خسته است.
وی افزود: اساتید در دانشگاه برای دانشجویان یک اسوه اخلاقی و الگوی شخصیتی محسوب می شوند و زمانی که دانشجو استاد را در نماز جماعت مشاهده می کند بهترین پیام نماز به دانشجو منتقل شده و اهمیت اقامه نماز جماعت در ذهن دانشجو نهادینه می شود .

نشست آسیب شناسی برنامه های ترویج فرهنگ اقامه نماز به همت ستاد اقامه نماز معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و با حضور اساتید و مسئولین اجرایی در سالن آمفی تئاتر این واحد برگزار شد.

سمینار آسیب شناسی برنامه های ترویج فرهنگ اقامه نماز

خوی

14 دی

4

دکتر اردشیر سنایی معاون دانشجوئی و فرهنگی واحد تهران مرکزی در سخنانی درخصوص اهمیت آگاهی کانون های قرآن و عترت به هجمه های موجود از قبیل وهابی ها، سلفی ها و تکفیری ها اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با برگزاری چنین کارگاه هایی تداوم داشته باشد.

کارگاه آموزشی« مرزبانی مکتب اهل بیت (ع)» ویژه مسئولین و کارشناسان قرآن و عترت استان تهران به میزبانی واحد تهران مرکزی در مجتمع پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی مرزبانی مکتب اهل بیت (ع)

تهران مرکز

14 دی

5

صدرالدین متولی در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: ازدواج باید دارای مجموعه ای از اهداف انسانی و مقدّس باشد که در سایه آن به همه نیازهای انسان جواب داده شود و مسیر زندگی به طرز صحیح طی شود.

وی با بیان اینکه یکی از اساسی ترین اهداف ازدواج، تشکیل خانواده است گفت: این هدف، بیانگر این است که تمام علل و انگیزه های ازدواج مانند پاسخ به نیازهای روحی روانی، حفظ نوع بشر و تولید نسل سالم و پاک و... باید در چارچوبی تعریف شده و در قالب کانونی به نام خانواده تأمین شود، خانواده کانون محبت، عاطفه است که با ازدواج پی ریزی می شود.

کارگاه آموزشی و مشاوره فرهنگی ازدواج و راهکارهای پیشگیری از طلاق که با استقبال گسترده و حضور چشمگیر کارکنان و استادان این واحد دانشگاهی موجه شد، در راستای ارتقای سلامت روان و افزایش آگاهی استادان و کارکنان در رابطه با مهارت های زندگی قبل از ازدواج مباحث مختلف مرتبط با حوزه انتخاب همسر و ازدواج و همچنین راهکارهای پیش از طلاق از سوی مدرس کارگاه به بحث گذاشته شد و شرکت کنندگان در کارگاه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در مورد موضوع مربوطه پرداختند

کارگاه آموزشی و مشاوره فرهنگی ازدواج و راهکارهای پیشگیری از طلاق

نور

14 دی

6

این نمایشگاه با مشارکت دانشجویان هنرمند برپا گردید و علاوه بر آثار متعدد دانشجویان جلوه‌هایی از فرهنگ، آداب و رسوم البسه و لوازم زندگی سنتی منطقه نیز جهت آشنایی دانشجویان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

اولین نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی، هنری با استقبال پرشور و کم‌نظیر دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک برگزار شد.

برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های دانشجویی

اندیمشک

13 دی

7

این کارگاه ویژه اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور 1300 نفری به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد.

این دوره با تدریس همزمان سه تن از اساتید برجسته در حوزه مدیریت فرهنگی؛ اسماعیل کاوسی دانشیار مدیریت فرهنگی، محسن عامری استادیار مدیریت فرهنگی و مستوره عزت زاده استادیار مدیریت رسانه در سه حوزه ی "پارادایم‌های فرهنگی، نظریه‌های مدرنیته و نظریه‌های پست‌مدرنیسم "در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

کارگاه مجازی بررسی و تحلیل فرهنگ از دیدگاه نظرات نوین فرهنگی به‌صورت مجازی باهدف ارتقاء رتبه علمی اساتید توسط حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد تهران جنوب به مدت 8 ساعت طی یک روز برگزار شد.

کارگاه مجازی یک روزه بررسی و تحلیل فرهنگ از دیدگاه نظرات نوین فرهنگی

تهران جنوب

13 دی

8

دکتر امیرحسین مدنی، رییس دانشکده هنر و معماری ضمن خوش آمد گویی به مهمانان و مسئولان دانشگاه، از تشکیل تالار جاوید در دانشکده هنر و معماری واحد یادگار امام سخن گفت و اظهار داشت: طرح تالار جاوید از سال گذشته آغاز شد اما برای اجرایی شدن آن از سال گذشته در تلاش هستیم. همچنین این تالار با ظزفیتی حود 40 نفر قابل استفاده تمامی دانشجویان و اساتید این دانشکده خواهد بود.

تالار جاوید با ظرفیت 40 نفر در واحد یادگار امام (ره) دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور مسئولان، مدیران، استادان و دانشجویان این مجموعه علمی افتتاح گردید.

افتتاح تالار جاوید در دانشکده هنر و معماری

یادگار امام(ره)

12 دی

9

مسئول واحد فرهنگی آموزشکده سما دماوند با توجه به برپایی نمایشگاه چاپ سیلک در آموزشکده سما اظهار کرد: چاپ سیلک ‌اسکرین یا «چاپ سیلک»، روشی برای چاپ تصویر است که در آن از پارچه با توری یا سوراخ‌های بسیار ریز استفاده می‌شود.

نمایشگاه چاپ سیلک در مرکز آموزشی و فرهنگی سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با حضور جمعی از مسئولان دانشجویان این مرکز برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه چاپ سیلک

آموزشکده سما واحد دماوند

12 دی

10

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام سید محمد موسوی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی و رؤسای کانون های فرهنگی دانشگاه برگزار شد از منتخبین بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت و منتخبین کشوری در حوزه هنر قدردانی شد.

در راستای پاسداشت مقام والای هنرمندان و نکوداشت دانشجویان هنرمند با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر از دانشجویان برتر در حوزه هنر و فرهنگ تقدیر به عمل آمد.

تقدیر از دانشجویان هنرمند

خمین

12 دی

11

میثم کشاورز با اشاره به اردوهای جهادی که هر ساله در واحد خوراسگان برگزار می شود گفت: این اردوها در 2 نوبت از اول تا 12 فروردین و نوبت دوم در شهریور ماه برگزار می شود تاریخچه برگزاری این اردوها به 10 سال گذشته باز می گردد که بازتاب مناسبی در سطح کشور داشت.

مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان با اشاره به نحوه اردوی جهادی در مناطق محروم در نوروز آینده گفت: این اردو از اول تا ششم فروردین سال 96 برگزار می شود. دانشجویان علاقه مند می توانند تا 5 اسفند ماه سال جاری به حوزه بسیج دانشجویی شهید دکتر چمران و کلیه پایگاه های تابعه دانشکده ها مراجعه کنند.

برگزاری اردوهای جهادی

خوراسگان

12 دی

12

دکتر داریوش حمیدی، رئیس واحد جویبار گفت: دانشگاه آزاد اسلامیواحد جویبار با توجه به امکانات استاندارد آموزشی، اساتید هیأت علمی مجرب در مقطع دکتری، تجهیزات مدرن آزمایشگاهی و کارگاهی این واحد دانشگاهی این توانایی و آمادگی را دارد که در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی با نیروی انتظامی شهرستان جویبار تعامل دوسویه و مثبت ایجاد کند.

جلسه ای مشترک در راستای تعامل با ادارات شهرستان، بین ریاست واحد جویبار و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان جویبار تشکیل شد

برگزاری جلسه مشترک واحد جویبار با نیروی انتظامی شهرستان

جویبار

11دی

13

علی‌ اکبر شفیعی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره‌ی سراسری عکسسفیران شهر، تاکسی و تاکسیران از دریچه‌ی دوربین گفت: در این جشنواره، مجموعه عکسی از هادی دهقان‌پور؛ از کارکنان روابط‌ عمومی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار موفق شد مقام نخست کشور را از آن خود کند.

کارمند دانشگاه سبزوار در جشنواره‌ی سراسری عکس «سفیران شهر» مقام نخست کشور را از آن خود کرد.

موفقیت کارمند دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در جشنواره‌ی کشوری

سبزوار

11 دی

14

701

کد خبر: 719411

وب گردی

وب گردی