ExxonMobil، تأمین کننده سوخت مسابقات فرمول یک، ردبول را به جای مک لارن قرار می دهد

 ردبول طی توافقی با تأمین‌کننده‌ی بلندمدت سوخت و روغن تیم مک‌لارن در مسابقات فرمول یک، یعنی Exxon Mobil اعلام کرده است برای سال ۲۰۱۷، Total را جایگزین خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، طی قرارداد تنظیم‌شده بین شرکت ExxonMobil و ردبول، این شرکت از طریق برندهای Mobil 1 و Esso خود به دستیار رسمی تیم ردبول جهت تأمین سوخت، ضد یخ و روغن پیشرانه تبدیل می‌شود.

به گزارش Autosport، مک‌لارن قرار است ExxonMobil را که ۲۱ سال با شرکت نفت و گاز بریتانیایی یعنی British Petroleum کار کرده، با برند Castrol آن جایگزین ‌کند. از آنجایی که توسعه‌ی پیشرانه در سال ۲۰۱۷ در دستور کار قرار دارد، تصمیم منطقی و دیرهنگام جابجایی شرکت‌های سوخت، چالشی برای تأمین‌کننده‌ی پیشرانه‌ی ردبول یعنی رنو و شریک مک‌لارن یعنی هوندا خواهد بود. این حرکت از آنجا آغاز شد که ردبول پیش از عقد یک قرارداد جهت بازتولید پیشرانه‌های خود با برند جدید، شرکت ساعت‌سازی لوکس Tag Heuer را به‌عنوان اسپانسر از مک‌لارن گرفت.

کریستین هورنر، رئیس ردبول می‌گوید:

Mobil 1 و ردبول دو برند جهانی هستند که در مسابقات، عملکرد و نوآوری دارای شور و اشتیاقی مشترک هستند. Mobil 1 بیش از ۳۰ سال یک برند نمادین در فرمول یک بوده است و مشارکت جدید ما فرصتی یکتا جهت استفاده‌ی بهینه از خبرگی جهانی ExxonMobil را فراهم می‌کند. علاوه بر خوش‌آمد گویی به ExxonMobil برای ورود به تیم باثبات ردبول، می‌خواهم از تیم فنی Total که سهم باارزشی در موفقیت ما در فرمول یک را در طی مدت‌زمان همکاری‌مان ایفا کردند، تشکر و قدردانی کنم.

ExxonMobil به مدت ۳۸ سال در گرندپری حضور داشته، بیش از ۱۰۰ پیروزی به دست آورده، قهرمانی جهانی برای ۶ راننده و ۵ عنوان مهم را کسب کرده است.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 719432

وب گردی

وب گردی