موبایل Changhong H2 میزان چربی بدن شما را اندازه گیری می کند

SCiO یک طیف سنج مینیاتوری امواج نزدیک به مادون قرمز به حساب می آید و قادر است امضای مولکولی اشیاء را شناسایی کند. این ابزار البته چندان جدید نیست و سالها پیش روی سایت کیک استارتر معرفی شده بود، اما حالا آنقدر پیشرفت کرده و کوچک تر شده که می تواند درون یک تلفن هوشمند تعبیه شود.

به گزارش ایسکانیوز، این ابزار جذاب که برای نخستین بار در موبایل Changhong H2 به کار گرفته شده، امواج مادون قرمز را روی اشیاء می تاباند و بر اساس بازتاب آن اثر انگشت مولکولی شئ را شناسایی می کند.

البته چنین قابلیتی به این معنا نیست که دستگاه را به سمت هرچیزی بگیرید قادر باشد بگوید چه شئ فرضی را نشانه رفته اید، اما قادر است عملکردهای مختلفی را برای توسعه دهندگان ممکن کند.

برای مثال تصور کنید هنگام خرید نان بخواهید میزان گلوتن موجود در آن را اندازه گیری کنید. در این صورت کافی است یک توسعه دهنده چنین قابلیتی را با استفاده از SCiO خلق کرده و به شکل یک اپلیکیشن در اختیار شما قرار دهد.

البته همین امروز هم اپلیکیشن های متنوعی برای استفاده از حسگر SCiO وجود دارد، از جمله نرم افزاری که برای شناسایی میزان شکر موجود در میوه ها طراحی شده است یا نمونه دیگری که داروهای واقعی را از نمونه های تقلبی تشخیص می دهد.

اما یکی از جالب ترین اپلیکیشن ها میزان چربی بدن شما را نمایش می دهد. البته بدون تردید دقت این نرم افزار به اندازه روش های پزشکی نیست، اما برای استفاده های خانگی کفایت می کند.

بر همین اساس می توان گفت پتانسیل های وجود چنین ابزاری بی شمار هستند و عملکردهای قابل انجام با آن صرفاً به میزان خلاقیت توسعه دهندگان محدود است.

علاوه بر این باید توجه داشت که حسگر جدید در ابتدای راه است و بدون تردید در آینده شاهد عرضه ی اپلیکیشن های بیشتری برای آن خواهیم بود.

البته پیش از هرچیز برای استفاده از ابزار جدید لازم است تلفن هوشمند Changhong H2 را تهیه کنید، محصولی که به زودی در کشور چین عرضه می شود و تا پایان سال جاری میلادی به بازارهای دیگر راه خواهد یافت.

200/202

منبع: دیجیاتو

کد خبر: 719451

وب گردی

وب گردی