استفاده‌ی نیسان از فناوری کاوشگر مریخ ناسا برای کنترل خودروهای خودران

نیسان از فناوری به‌کاررفته در کاوشگر مریخ برای کنترل خودروهای خودران خود کمک گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، نیسان در CES 2017 اطلاعات تازه‌ای درباره‌ی خودروهای خودران خود ارائه کرد. این خودروساز از ناسا کمک گرفته است تا از فناوری به‌کاررفته در کاوشگر مریخ استفاده کند و در خودروهای خودران خود به کار بگیرد. این فناوری حرکت نرم خودکار (SAM) نام گذاری شده است و نیسان باور دارد راه‌حل مناسبی برای خودروهای خودران در شرایطی است که با یک اتفاق تعریف‌نشده برخورد می‌کنند.

اکثر خودروهای خودران فعلی به خوبی می‌دانند در شرایط مختلف مانند، قرار گیری پشت چراغ‌های راهنما، حرکت در بین خطوط در بزرگ‌راه‌ها، یا پارک کردن خودرو بین دو خودرو دیگر، چه کار باید بکنند؛ اما وقتی در شرایط تعریف‌نشده یا پیش‌بینی‌نشده قرار می‌گیرند به مشکل برخورد می‌کنند.

فناوری تحت کنترل ناسا، می‌تواند به کمک تصاویر ضبط‌شده و اطلاعاتی که از حسگرها به دست می‌آید، تصمیماتی بگیرد که خودروهای خودران از اخذ آن‌ها عاجز هستند. نیسان برای این شرایط مثال‌هایی آورده است؛ تصور کنید پلیس با دست خود خودروهای یکی از جهت‌های چهار راه را متوقف کرده است تا ترافیک ایجادشده به دلیل تصادف در طرف دیگر را مدیریت کند. چنین موضوعی برای خودروهای خودران تعریف نشده است و اگر چراغ سبز شود، حرکت می‌کنند.

نکته‌ی جالب توجه و بسیار خوب سیستم SAM آن است که به مرور یاد می‌گیرد و در آینده تصمیم‌های بهتری می‌گیرد. جالب‌تر اینکه هر آنچه خودروهای خودران یاد می‌گیرند، در سیستم تمام خودروهای خودران نیسان به کار گرفته خواهد شد و نیازی نیست تمام اتفاقات را خودروی خودران شما تجربه کند.

ناسا SAM را طوری طراحی کرده است که از طریق محیط مجازی و از راه دور تحت نظر گرفته شود و به این ترتیب آن‌ها می‌توانند اقدامات خودروهای نیسان در شرایط مختلف را تحت نظر بگیرند و الگوریتم های لازم را مرتبا بهبود دهند.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 719466

وب گردی

وب گردی