دستور دکتر هاشمی برای تکمیل و تجهیز بیمارستانهای خاتم الانبیاء نطنز و بادرود

جلسه شورای اداری شهرستان نطنز شب گذشته در فرمانداری این شهرستان برگزار شد و مسئولان استانی و محلی و خیرین سلامت نطنز به بیان وضعیت موجود و نیازهای بهداشتی و درمانی پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه موضوعاتی مانند تجهیز بیمارستان بادرود، تکمیل ساخت بیمارستان خاتم الانبیاء نطنز، مهاجرت نیروی انسانی از این شهرستان و تامین نیروی انسانی بود.

وزیر بهداشت گفت: بیمارستان خیرساز بادران حتما باید به سرعت تکمیل و تجهیز شود و هر دستگاه یا تجهیزاتی که مورد نیاز باشد را فراهم می کنیم اما در مورد تامین نیروی انسانی متخصص آن قولی نمی دهم زیرا فصل توزیع متخصص و فوق تخصص پزشکی به اتمام رسیده و باید تا پایان دی ماه برای جابجایی صبر کرد.

دکتر هاشمی با اشاره به کمبود نیروی انسانی تخصصی در حوزه پزشکی در کشور، گفت: من در این دوره برای برطرف کردن مشکل جدی کمبود نیروی انسانی تلاش زیادی کردم زیرا فشار کاری زیادی بر پرستاران، پیرا پزشکان و سایر نیروها وارد می شود و در برخی موارد شاهدیم که خود مردم از بیمارانشان مراقبت می کنند و بر بالین وی حضور می یابند اما دولت حاضر نیست بخشی از خدمات قابل واگذاری را به بخش خصوصی واگذار کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در صورتی که نمایندگان مجلس، در بودجه سال آینده به ما اجازه دهند بر روی کالاهای آسیب رسان عوارض وضع کنیم، می توانیم نیروی انسانی مورد نیاز را تامین کنیم تا مشکلات مردم کاهش یابد.

دکتر هاشمی همچنین ضمن تاکید بر لزوم تسریع در اتمام ساخت بیمارستان خیرساز خاتم الانبیاء نطنز، گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حتما در تکمیل و تجهیز این بیمارستان کمک هایی خواهد کرد اما امیدوارم که خیرین سلامت و مردم نطنز که در سایر شهرها زندگی می کنند، برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی، کمک های بیشتری کنند.

وزیر بهداشت گفت: یکی از اشکالات ما این است که منتظر اقدام دولت برای ساخت پروژه های عمرانی مانند جاده یا ایجاد شغل هستیم اما در بودجه 210 هزار میلیارد تومانی سال جاری، حدود 10 هزار میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی در سطح کشور، باقی می ماند اما اعتقاد دارم که وظیفه دولت علاوه بر تامین امنیت، گسترش رفاه اجتماعی است و باید حداقل ها فراهم شود اما لازم است که مردم هم کمک کنند.

دکتر هاشمی یادآور شد: این دومین باری است که در نطنز حاضر می شوم و امیدوارم که در فروردین ماه که در سفری ویژه به نطنز خواهم آمد، مشکلات بهداشتی و درمانی آن کمتر شده باشد.

وزیر بهداشت در پایان گفت: مشکلات مربوط به حوزه بهداشت را برای پیگیری به معاونت بهداشت وزارت بهداشت انعکاس می دهم و توجه و سیاست اصلی ما بر بهداشت و پیشگیری است و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

700/703

کد خبر: 719469

وب گردی

وب گردی