دمیرتاش: من فقط یکی از روسای حزب دموکراتیک خلق هستم

رئیس محبوس حزب حامی کردهای ترکیه موسوم به "دموکراتیک خلق" تاکید کرد که جزو "مدیران، اعضا، سخنگو و یا مبلغان" حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) نیست. این سخنان صلاح‌الدین دمیرتاش در پرونده "توهین به اردوغان" مطرح شد.

به گزارش ایسکانیوز، به نوشته روزنامه حریت، صلاح‌الدین دمیرتاش، از روسای حزب "دموکراتیک خلق " ترکیه گفت: من مدیر، عضو، سخنگو و یا مبلغ پ.ک.ک نیستم. من فقط یکی از روسای حزب دموکراتیک خلق هستم. من منتقد هرگونه خشونت و جنگ هستم. من با هیچگونه سیاست "جنگ‌طلبانه‌ای" موافق نیستم. نکته جالب این است، به رغم‌ پایان روند صلح میان حزب حاکم عدالت و توسعه و پ.ک.ک که کار مقام‌های دولتی بود، من مسوول حملات پ.ک.ک شناخته شدم.

اتهام‌ها علیه دمیرتاش پس از سخنرانی او در نهم سپتامبر ۲۰۱۵ در استان دیاربکر مطرح شد. او در خصوص درگیری نیروهای امنیتی و اعضای پ.ک.ک سخنرانی کرد و گفت: حزب دموکراتیک خلق هیچگونه مسوولیتی در این کشتارها ندارد. کسانی که تصمیمات سیاسی برای پایان روند صلح گرفتند، رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر ترکیه هستند.

صلاح‌الدین دمیرتاش تاکید دارد که در اظهاراتش توهین نکرده است و سخنانش واکنش یک حزب سیاسی از یک حزب سیاسی دیگر بوده است. او همچنین می‌گوید، زمانیکه این سخنرانی را مطرح کرد، ساختمان‌های حزبش هم هدف حمله قرار گرفته بودند.

ایسنا

308/300

کد خبر: 719574

وب گردی

وب گردی