تنیس با ویلچر توانایی حضور در مسابقات بین المللی را دارد

دبیر انجمن تنیس باویلچر با مثبت ارزیابی کردن مسابقات قهرمانی کشور، آینده این رشته برای حضور در مسابقات بین المللی را روشن پیش بینی کرد.

به گزارش ایسکانیوز ،امیرحسین ابراهیمی در خصوص مسابقات قهرمانی کشور به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: برگزاری مسابقات فرصتی است تا بازیکنان، خودشان را محک بزنند و وضعیتشان را نسبت به تمرینات سال جدید بسنجند. برنامه های ما بر مبنای آماده نگه داشتن تیم ملی است تا برای حضور در مسابقات آماده شوند.

وی افزود: ما برنامه ریزی می کنیم تا تیم را برای مسابقات که پاراآسیایی یا پارالمپیک است آماده نگه داریم، اما دلایلی وجود دارد که باعث عدم پیشرفت بیشتر می شود. از آنجایی که تنیس با ویلچر از جمله رشته هایی است که از لحاظ تعریف مدال آوری در درجه دوم اهمیت، قرار می گیرد، باعث می شود به سختی به اهدافمان برسیم.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم مسابقات انتخابی و داخلی منجر به اعزام به موقع تیم به مسابقات شود تا به اهدافی که در نظر داریم، برسیم. بازیکنان جوان مستعدی داریم که برای رسیدن به اهداف و رسیدن به ردیف پلکانی که برایشان در تورنمنت ها تعیین کرده ایم، باید در مسابقات حضور داشته باشند. ما به جوانگرایی و اعزام تیم جوانان و امیدها به تورنمنت ها اعتقاد داریم، اما رسیدن به اهداف مستلزم اعزام به مسابقات است.

وی خاطرنشان کرد: راهکاری که بازیکنان ما می توانند توانایی خودشان را نشان دهند، کسب امتیاز بین المللی است؛ امتیازی که در تنیس دنیا رواج دارد. کسب امتیاز بین المللی از طریق اعزام به مسابقات فیوچرز چه به صورت شخصی و دولتی و یا اسپانسر حاصل می شود.

دبیر انجمن تنیس با ویلچر، همگانی کردن این رشته را از برنامه های بلند مدت انجمن دانست و اظهار داشت: برنامه بلند مدت ما در قالب همگانی کردن تنیس با ویلچر خلاصه شده است. طرح هایی داریم که مشابه طرح هایی است که در فدراسیون بین المللی تایید شده است. این طرح ها به صورت خیلی مرتب از طرف ITF (فدراسیون بین المللی تنیس) تعریف شده است و از آن استفاده می کند که به کشف استعدادها و نقاطی که می تواند برای توسعه تنیس با ویلچر مفید باشد، می انجامد.

604

کد خبر: 719622

وب گردی

وب گردی