بازدید حیدری خلیلی از استودیو بهمن

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی ، از حمایت دولت و سینمای ایران از مراکز استودیویی و لابراتواری سینمایی مراکز خدمات پس از تولید در حوزه سینما خبر داد.

به گزارش ایسگانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، رمضانعلی حیدری خلیلی طی بازدید از استودیو بهمن کاهش تصدی گری دولت در بخش فرهنگ را موجب پیشرفت این بخش دانست. معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در این بازدید گفت: تاسیس استودیو بهمن حاصل عشق و علاقه مسعود بهنام به سینمای ایران بود و ما قدردان خدمات شایسته ایشان هستیم.
وی اظهار کرد: با پرهیز دولت برای ورود به کارگزاری و تصدی گری بخش فرهنگ و هنر، شاهد ورود بخش خصوصی به سرمایه گذاری و ایجاد مراکز لابراتواری و استودیوی سینمایی هستیم و این بخش شایسته حمایت از سوی دولت و سینمای ایران بویژه «خانه سینما»، «شورای عالی تهیه کنندگان» و شرکت های فیلم سازی ویدیویی و نظیر آن است. پیشنهاد ما این است که برای حمایت از مراکز استودیویی و لابراتواری سینمایی، تمامی خدمات مورد نیاز سینما در این بخش انجام شود، چرا که انجام خدمات پشتیبانی فنی در مراکز رسمی و مجاز موجب حفظ سرمایه گذاری و ادامه حیات این مراکز خصوصی و تضمین کننده و زمینه ساز ورود سرمایه گذاری های جدید به این بخش خواهد بود.
در ادامه این نشست، مژگان امینی، مدیر استودیو بهمن ضمن معرفی بخش های مختلف استودیو از مشکلات جاری استودیوهای صدا در سالهای اخیر گفت و ادامه داد: اگر تهیه کنندگان بتوانند به درستی هزینه های تولید و پس از تولید را پیش بینی کنند ادامه حیات این بخش از سینما به مخاطره نمی افتد. نباید انتظار داشت با صرف سرمایه هنگفت در بخش لابراتواری و در شرایط مالی دشوار این سالها، استودیوها به کار خود ادامه دهند. ادامه این وضعیت، خسران سینمای ایران در این بخش را به دنبال خواهد داشت.
در این دیدار سیدمحمدکشفی، کارشناس صدا که بیش از 12 سال در این مرکز مشغول به فعالیت بوده است گفت : در کشورهای صاحب نام در عرصه سینما، بیش از 10 تخصص آکادمیک در حوزه صدا وجود دارد که برای صداگذاری یک فیلم فعالیت جدی دارند، اما در ایران به دلیل مقرون به صرفه نبودن، امور لابراتواری صدا توسط یک تا دو نفر انجام می شود و این نوع نگاه نهایتا به فیلم و سینمای ایران لطمه خواهد زد.
محمدحسین فرج ادامه داد: باید به فیلمسازان فیلم اول تاکید کرد تا امور صدا را به استودیوهای استاندارد صدا بسپارند. اگر در اولین قدم تولید ِحرفه ای با ساز و کار حرفه ای صدا آشنا شوند و صدای صحیح را بشناسند می توان امیدوار بود سمت و سوی مسیر تولید در اینده به سمت حرفه ای گری باشد. مدیرکل توسعه زیرساخت و فناوریهای سینمایی و سمعی و بصری ادامه داد: حوزه صدا علاوه بر تخصصی بودن، زمینه ساز ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان رشته سینما خواهد بود.
در این بازدید که 15 دی ماه انجام شد، رمضانعلی حیدری خلیلی، معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و محمدحسین فرج، مدیرکل توسعه زیرساخت و فناوریهای سینمایی و سمعی و بصری حضور داشتند.
501500

کد خبر: 719736

وب گردی

وب گردی