هیلاری کلینتون رقابت برای تصدی پست شهرداری نیویورک را بررسی می کند

منابع آمریکایی گزارش دادند: «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سال 2016 آمریکا، احتمال رقابت برای احراز پست شهرداری نیویورک را بررسی می کند.

به گزارش ایسکانیوز روزنامه آمریکایی«نیویورک دیلی نیوز»به نقل از یک منبع آگاه نوشت: کلینتون در یک گفت و گوی محرمانه با یک دیپلمات ارشد از احتمال رقابت برای کسب این کرسی سخن گفته است.
این منبع افزود:کلینتون که از سوی بسیاری از دمکرات های نیویورک برای شرکت در رقابت ها جهت احراز کرسی شهرداری تحت فشار قرار دارد، در این گفت و گوی محرمانه احتمال به چالش کشیدن «دی بلازیو/ de Blasio» شهردارکنونی را رد نکرد.
هر چند بلازیو رابطه نزدیکی با خانواده کلینتون دارد ولی روابط آنها در جریان رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری در سال 2016 و به دنبال خودداری اولیه بلازیو از تایید کلینتون به سردی گرایید.
تاکنون هیچ یک از مقام های عالی رتبه دمکرات برای به چالش کشیدن بلازیو اعلام آمادگی نکرده است. دوره تصدی بلازیو به عنوان شهردار نیویورک امسال پایان می یابد.
وی د انتخابات سال شهرداری درسال 2013 با کسب اکثر آرا به پیروزی رسید، اما نظرسنجی هایی که از آن پس تاکنون انجام شده از کاهش محبوبیت وی حکایت دارند که تا اندازه ای به دلیل تحقیقات پلیس درباره فعالیت های در جمع آوری کمک های خیریه بوده است.
شرکت دررقابت برای دستیابی به پست شهرداری نیویورک اغلب دومین فعالیت دشوار در سیاست های آمریکا توصیف می شود و کلینتون را بار دیگر مورد توجهات جهانی قرار خواهد دادهر چند که بسیاری در جهان سیاست تردید دارند که وزیر امور خارجه سابق آمریکا بار دیگر وارد چنین عرصه ای شود.
کلینتون در رقابت های انتخاباتی 2016 آمریکا با کسب 227 رای الکترال ها در مقابل ترامپ با 304 رای الکترال شکست خورد. د بلازیو که در ابتدای رقابت های انتخاباتی از تایید کلینتون خودداری کرده بود در نهایت در پایان ماه اکتبر (آبان) از وی حمایت کرد.

منبع: ایرنا

306/300

کد خبر: 719763

وب گردی

وب گردی