ثبت اختراع توسط پژوهشگر برتر واحد ورامین- پیشوا

عضو هیات علمی گروه علوم و صنایع غذایی واحد ورامین – پیشوا با ثبت اختراع اخیر خود با عنوان تولید سس مایونز با چربی کاهش یافته و کم کلسترول با استفاده از امولیسفایر به مجموع افتخارات پژوهشی خود افزود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر لیلا ناطقی در تشریح این محصول گفت: مایونز یکی از انواع سس ها بوده که به دلیل بافت و طعم مطلوب مورد علاقه و تحسین مصرف کنندگان قرار گرفته است. از آنجا که امروزه با توجه به افزایش سطح آگاهی مصرف کنندگان و به اثبات رسیدن ارتباط بین شیوع بیماریهای مزمن مانند چاقی، بیماریهای قلبی، عروقی و دیابت نوع دوم با افزایش مصرف چربی در رژیم غذایی و همچنین بالا بودن کلسترول زرده تخم مرغ و ارتباط تنگاتنگ آن با بروز بیماریهای قلبی و عروقی، کاهش میزان کلسترول و چربی مصرفی در رژیم روزانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد : با انتخاب جایگزین های مناسب برای کاهش مقدار روغن و زرده تخم مرغ مصرفی سس مایونز در مقادیر معین با هدف کاهش میزان چربی و کلسترول می توان ارزش تغذیه ای سس مایونز با حفظ ویژگیهای طعم و بافت و رنگ، افزایش داد.

گفتنی است در کارنامه افتخارات پژوهشی این عضو هیأت علمی عناوینی از جمله کسب عنوان پژوهشگر برتر طی 5 سال متوالی ،ثبت 62 مقاله ISA ، ثبت بیش از 14 مقاله علمی ،پژوهشی و ترویجی، شرکت در بیش از 105 همایش علمی داخلی و خارجی ،کسب 5 مدال نقره و 3 مدال برنز مقالات برتر بین المللی و هم چنین کسب عنوان برترین پایان نامه دکتری در سال 2011 کشور مالزی می درخشد.

200

کد خبر: 719782

وب گردی

وب گردی