تدوین استانداردهای تجهیزات زیست‌ فناوری با کمک دستگاه‌های مربوطه

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: استانداردهای تجهیزات زیست‌ فناوری با توجه به اولویت‌ها با کمک دستگاه‌های مربوطه تدوین می شود.

به گزارشایسکانیوز، مصطفی قانعی در خصوص تدوین قوانین، مقررات و استانداردهای لازم ملی و بین‌المللی در حوزه‌های تخصصی زیست‌فناوری، گفت: پیگیری تدوین استانداردهای تجهیزات زیست فناوری با هماهنگی سازمان ملی استاندارد یکی از محورهای فعالیت ستاد توسعه زیست فناوری است.


وی بیان کرد: پیگیری تدوین استانداردهای تجهیزات زیست فناوری با توجه به اولویت‌ها (بین 5 تا 10 مورد) با هماهنگی سازمان ملی استاندارد و تشکیل کارگروه‌های مشترک با این موسسه اجرایی می شود.


قانعی افزود: تدوین آیین نامه برای اجرایی شدن استانداردها، کمک به تدوین سیاست‌ها و الزامات لازم برای استانداردشدن تولیدات و برنامه ریزی برای ایجاد مراکز تایید کیفی تولیدات بر اساس استانداردهای تدوین شده، از دیگر فعالیت های مشترک ستاد و سازمان استانداردسازی است.


به گفته قانعی، در این زمینه کمیته‌های تخصصی تدوین استاندارد با حضور نمایندگان سازمان استاندارد (دبیر کمیته)، نمایندگان کارگروه صنعت و ساخت تجهیزات زیست فناوری، نمایندگان ستاد توسعه زیست فناوری و نمایندگان صاحبان صنایع و تولیدکنندگان تعیین شده است.

منبع:ایرنا

204

کد خبر: 719810

وب گردی

وب گردی