جشنواره فیروزه فرصتی  برای دلگرم شدن تولیدکنندگان محصولات فرهنگی فاخر

رییس فرهنگسرای سرو برگزاری جشنواره‌ای مانند فیروزه را امر مثبتی دانست و آن را به فال نیک گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، سعید صدراییان گفت: ایرانیان به گواه اسناد و مدارک تاریخی موجود از با فرهنگ‌ترین و فرهنگ‌دوست ترین مردمان جهان هستند و طبیعی است که انجام کار فرهنگی برای چنین مردمی به مراتب سخت‌تر، دشوارتر و حساس تر است. مردم ایران به پشتوانه این پیشینه خود در پذیرفتن محصولات فرهنگی مشکل پسند بوده و همین ویژگی است که کار متولیان مختلف فرهنگ در کشور را سخت و دشوار می‌کند.

وی با طرح این پرسش که چند تولید کننده محصول فرهنگی در کشور با این ویژگی آشنا هستند؟ گفت: اگر بپذیریم که تولیدکنندگان محصولات فرهنگی نیز خود دارای همین سلیقه هستند پس می‌توان گفت که افراد بسیاری هستند که می‌توانند مسائل و موضوعات فرهنگی را به شکلی که مورد پسند جامعه باشد ارائه دهند. اما مشکل اینجاست که حمایت درستی از این افراد نشده است.

رییس فرهنگسرای سرو افزود: در سال‌های اخیر گرچه اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام شده است اما همچنان جای جشنواره یا محلی که تمام تولید کنندگان امکان دیده شدن در آن را پیدا کنند خالی است که خوشبختانه به نظر می‌رسد جشنواره فیروزه برای جبران همین خلا در سازمان برگزار می شود.

صدراییان با بیان اینکه جشنواره فیروزه فرصت خوبی برای دلگرم شدن تولیدکنندگان محصولات فرهنگی فاخر است، ادامه داد:‌ آنطور که شرایط این جشنواره نشان می‌دهد در جشنواره فیروزه فرصت برابری برای حضور تولیدکنندگان محصولات فرهنگی در سازمان ایجاد شده و به عنوان مثال فردی که پوستر یا بروشوری طراحی کرده به همان اندازه دیده می‌شود که یک تولیدکننده فیلم امکان دیده شدن دارد.

وی با بیان اینکه این موضوع را باید به فال نیک گرفت، ادامه داد: امیدوارم در سال‌های آتی تمامی تولید کنندگان محصولات فرهنگی از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کنند.

رییس فرهنگسرای سرو درباره بخش مردمی این جشنواره نیز گفت: اینکه از مردم به عنوان مخاطبان اصلی محصولات فرهنگی خواسته شود که تولیدات مورد علاقه خود را معرفی کرده و به اشتراک بگذارند یا نسبت به محصولی که در صفحه جشنواره بارگذاری شده است واکنش نشان دهند، اقدام شایسته‌ای است و تاکنون کمتر موارد مشابه آن وجود داشته است.
501

کد خبر: 719816

وب گردی

وب گردی