مصطفی کاظمی: با تشکیل دبیرخانه دائمی، جشنواره هنری عتف دائمی می شود

رییس جشنواره بین المللی هنری عتف در حاشیه مراسم اختتامیه دومین مسابقه بین المللی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هر ساله  جشنواره  بین المللی هنری عتف، همزمان با هفته پژوهش و در رشته های هنرهای تجسمی(عکس و کارتون)، فیلم کوتاه و انیمیشن با هدف  هم افزایی هنر و علم و پژوهش برگزار خواهد شد. 

مصطفی کاظمی افزود: برای تحقق این هدف دبیرخانه دایمی جشنواره تشکیل و در طول سال با هنرمندان و علاقه مندان تعامل و ارتباط خواهد داشت.
وی همچنین اعلام کرد که فراخوان سومین دوره این جشنواره بزودی منتشر خواهد شد و علاقه مندان فرصت مناسبتری برای خلق آثار خواهند داشت.
معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف گفت: دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری امسال با هدف شناسایی دستاوردها، چالش ها و فرصت‏های حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری از منظر هنرمندان عکاس و کاریکاتورنیستها، پویانماها و سازندگان فیلم کوتاه، دومین دوره مسابقه « پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیستها» و اولین جشنواره بین المللی انیمیشن و فیلم کوتاه را در گستره ملی و بین المللی با موضوع محوری چالشها و فرصتهای موجود در پژوهش، فناوری و نوآوری برگزار کرد که 1500 اثر از هنرمندان 44 کشور جهان در جشنواره پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیستها و 447 فیلم انیمیشن خارجی از 60 کشور دنیا و 153 اثر داخلی در بخش های مختلف جشنواره انیمیشن از جمله فیلم انیمیشن کوتاه، انیمشن دانشجویی، انیمیشن تجربی، انیمیشن سفارشی و تبلیغاتی، انیمیشن اینترنتی و موبایلی، انیمیشن تلویزیونی و فیلم سینمایی به دبیرخانه جشنواره آثار خود را ارسال کردند.
رئیس جشنواره افزود: هنرمندانی از قاره های مختلف و از چندین کشور از جمله فرانسه، انگلیس، آرژانتین، برزیل، کانادا، صربستان، تایلند، اندونزی، آمریکا و روسیه بیشترین استقبال را از این جشنواره داشته اند.
همچنین در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی هنری عتف از تمبر یادبود جشنواره رونمایی شد.

200

کد خبر: 719824

وب گردی

وب گردی