ترکان: پدیده گورخوابی زاییده اعتیاد است

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد پدیده گورخوابی را معلول اعتیاد دانسته و معتقد است، علت مساله گورخوابی که به موضوع جنجالی روزهای اخیر تبدیل شده، اعتیاد است.

به گزارش ایسکانیوز از پایگاه خبری مناطق آزاد، «اکبر ترکان» در یادداشتی با موضوع «پدیده گورخوابی» نوشت: مشکل اعتیاد خیلی بزرگ و مبارزه با آن پیچیده است اما در این کار مهم به همه ظرفیت های کشور نیاز داریم.
به اعتقاد ترکان؛ مبارزه با اعتیاد تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده است، پس ادامه روش فعلی نتیجه نمیدهد. باید استراتژی را عوض کرد.
وی ادامه می دهد: تاکنون با عرضه مواد مخدر مبارزه شده است ف اما باید با رشد تقاضا مبارزه کرد.
به گفته مشاور رییس جمهوری؛ مبارزه با عرضه، قیمت را در بازار بالا می برد و سودها را میلیاردی می کند و با این وصف حتی با اعدام نیز نمی توان جریان را متوقف کرد.
ترکان ادامه می دهد؛ به عنوان نمونه مواردی داریم که در یک روستا تعدادی مجازات های سخت داشته اند اما همچنان قاچاق مواد را ادامه می دهند بنابراین باید تقاضا را کاهش داد و کسب و کار میلیاردی مواد مخدر را راکد کرد.
مشاور رییس جمهوری تاکید کرد ، باید برای معتادان فعلی برنامه روزانه تحت نظر پزشک داشته باشیم که داروی جایگزین تحت کنترل مصرف کنند و از بازار تقاضا خارج شوند. در بعضی کشورها معتادانِ تحت مداوا، هر نوبت در محل های مشخص با اثر انگشت از دستگاه به میزان معین داروی جایگزین دریافت می کنند و در جلوی دوربین همان موقع باید مصرف کنند.
به بیان ترکان؛ جوانان باید به آینده خود و ایران دل ببندند و بدانند کشورشان دارای ظرفیت بسیاری است و خیلی فرصت هست، «همه جهان سیاه نیست»، انقلاب شان هنوز خیلی افتخارآفرین حرکت می کند؛ کشورشان با وجود دشمنی ها و مدیریت های پرانتقاد، خوب است. همه مقامهای کشور بد و فاسد نیستند و اسلام همچنان پرفروغ راه آینده را روشن می کند.
وی با اشاره به اینکه مشکلات هم زیاد هست اما به بدی که نمایان شده، نیستند و،«انتشار نومیدی بسیار مضر است». تصریح کرد، کارنامه 40 ساله انقلاب را باید سال 1397 منتشر کنیم؛ مرور اولیه نشان می دهد انقلاب خیلی دستاورد داشته است اما از بس دیگران به ما تاخته اند، به انفعال افتاده ایم و روی آوردن به مواد مخدر از عوارض نومید کردن جوانان است.
چندی پیش یک روزنامه داخلی تصاویر و گزارشی از زندگی معتادان در گورستانی در نصیرآباد شهرستان ملارد منتشر کرده بود.

401/101

کد خبر: 719852

وب گردی

وب گردی