تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید در حوزه فرهنگی فعال شوند/ مظهر عشقی که خواجوی کرمانی در اشعارش به دنبال آن است، تسبیح آفرینش الهی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم رونمایی از فراخوان همایش بزرگداشت خواجوی کرمانی، بر اجرای طرح های ماندگار فرهنگی و معرفی بزرگان و مشاهیر ایران به نسل جوان تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در این جلسه ضمن تشکر از دکتر صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهندس رزم حسینی استاندار کرمان، حجت الاسلام دعایی و دیگر مهمانان، از اجرای طرح های ماندگار فرهنگی در رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابراز خرسندی کرد و گفت: وظیفه دانشگاه غیر از توسعه علمی و پژوهشی، توسعه فرهنگی است، خصوصاً دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل صبغه و نیات خیر بنیانگذاران اصلی آن، باید در توسعه فرهنگی پیشقدم باشد.

دکتر میرزاده به تاسیس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و حمایت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، در مقایسه با دانشگاه های سنتی ایران، جوان است، خوشبختانه با سرعت و استقبال مردم به یکی از دانشگاه های تراز بالا و مطرح در سطح بین المللی تبدیل شده که آثار مثبتی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران داشته است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از پارامترهای موثر در توسعه فرهنگی کشور، نقش برجسته ای داشته است. حتی می توان گفت تاسیس این دانشگاه در توسعه اقتصادیٰ اجتماعی و فرهنگی نیز تاثیرگذار بود به طوری که نیمی از فارغ التحصیلان ایران، متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

اخیرا پایان نامه ها در حوزه علوم انسانی، به مشاهیر و شخصیت های استانی روی آورده اند

دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید در حوزه فرهنگی فعال شوند، گفت: خوشبختانه برای اولین بار چنین حرکت های ماندگار فرهنگی در این دانشگاه آغاز شده است به طوری که حتی پایان نامه ها در حوزه علوم انسانی، به مشاهیر و شخصیت های استانی روی آورده اند.

وی با بیان اینکه خواجوی کرمانی یک شاعر و عارف نامی است، اظهار داشت: خواجوی کرمانی از مشاهیر نیمه اول قرن هشتم هجری است که متاسفانه کمتر شناخته شده است. لذا معرفی و شناساندن زندگی و آثار وی در برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.

دکتر میرزاده افزود: مظهر عشقی که خواجوی کرمانی در اشعارش به دنبال آن است، تسبیح آفرینش الهی است. در همین راستا بزرگداشت او برای دانشگاه آزاد اسلامی که پسوند اسلامی را به همراه دارد، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان از حضور بزرگان خواجو شناس در کنار یکدیگر ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوارم با مشارکت این عزیزان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار کرمان، این همایش به خوبی برگزار شود.

500500

کد خبر: 719894

وب گردی

وب گردی