ترامپ: فقط احمق ها خواهان رابطه بد آمریکا با روسیه هستند

دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا روز شنبه با اعلام اینکه فقط احمق ها خواستار رابطه بدی با روسیه هستند، گفت: داشتن مناسبات خوب با مسکو، بد نیست و بلکه امری مطلوب است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز،‌ وی با اشاره به اینکه به اندازه کافی مشکل در سراسر جهان وجود دارد،‌ یادآور شد که وقتی رئیس جمهور شود، روسیه خیلی بیش از هم اینک به آمریکا احترام خواهد گذاشت.

ترامپ که قرار است اول بهمن ماه سوگند یاد کند،‌ ابراز امیدواری کرد که دو کشور آمریکا و روسیه بتوانند در جهت حل مشکلات بزرگ در سراسر جهان همکاری داشته باشند.
براساس این گزارش،‌ روابط واشنگتن و مسکو در پی متهم شدن روسیه به مداخله هکری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،‌ متشنج شده است.
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا،‌ روسیه را مشمول تحریم های جدیدی قرارداد و شماری از دیپلمات های روس به تلافی حملات سایبری ادعایی از ایالات متحده اخراج شدند.
درهمین حال‌،‌ مقام های اطلاعاتی آمریکا با انتشار گزارشی ادعا کردند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مستقیما دستور تاثیر بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را صادر کرده است.
ترامپ ازحزب جمهوری خواه آمریکا به طورغیرمنتظره ای هیلاری کلینتون رقیب دمکرات خود را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شکست داد، اما پیروزی وی به دلیل طرح اتهام هک انتخاباتی با تردید مواجه شده است.
دستگاه های جاسوسی آمریکا معتقدند که مسکو ایمیل های کمیته ملی حزب دمکرات و تیم انتخاباتی هیلاری کلینتون را هک کرده و مطالب به دست آورده را در اختیار سایت ویکی لیکس قرار داده است.
ترامپ پیشتر در روز جاری گفت که تنها دلیل برای هک کردن ایمیل های دمکرات ها که از آن سخن به میان آمده،‌ شکست سخت این حزب در انتخابات بوده است.
این تاجر میلیارد آمریکایی یادآور شد ماجرای هک در جریان کارزار انتخاباتی آمریکا،‌ هیچ تاثیری در نتیجه انتخابات این کشور نداشته است.
وی در عین حال گفت که تیمی را برای مقابله سرسختانه با حملات سایبری و جلوگیری از آن منصوب خواهد کرد.
روسیه ادعای مطرح شده از سوی دولت آمریکا مبنی بر هک انتخاباتی این کشور را رد کرده است.
دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که هشتم نوامبر 2016 (هجدهم آبان ماه) برگزار شد، از هیلاری کلینتون رقیب دمکرات خود پیشی گرفت و نتیجه انتخابات را از آن خود کرد.

300/300

کد خبر: 719944

وب گردی

وب گردی