ارتقای سطح تور جهانی والیبال کیش پیشرفت بزرگی است

دبیرکل سازمان ساحلی فدراسیون والیبال گفت: مسابقات تور جهانی والیبال ساحلی ایران امسال در سطح ۳ ستاره برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، دومین دوره رقابت‌های تور جهانی والیبال ساحلی روزهای ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه به میزبانی جزیره کیش برگزار خواهد شد تا ایران برای دومین سال پیاپی میزبانی این مسابقات معتبر در والیبال ساحلی را تجربه کند.

کسری غفوری، دبیرکل سازمان ساحلی فدراسیون والیبال، در مورد این مسابقات گفت: سال گذشته رقابت‌های تورجهانی در حالی به میزبانی ایران در جزیره کیش برگزار شد که سطح مسابقات بدون ستاره بود، اما امسال رقابت‌ها در سطح ۳ ستاره برگزار می شود و این پیشرفت بزرگی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: جایزه این مسابقات هم به نسبت سال قبل ۲۵هزار دلار افزایش پیدا کرده و به ۱۰۰هزار دلار رسیده است. از آنجایی که سطح مسابقات هم افزایش پیدا کرده است بی شک تیم‌های بهتری هم حضور پیدا می کنند.

غفوری به بیان این مطلب که تا کنون ۳۲ تیم برای حضور در تور جهانی کیش اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: کشورهای جدیدی نظیر فرانسه و استرالیا امسال در تور جهانی ایران حضور پیدا می کنند. البته هنوز تیم‌های به طور قطعی مشخص نیست و باید تا پایان زمانی که تعیین شده است صبر کنیم.

دبیر سازمان ساحلی فدراسیون والیبال، در ادامه گفت: ۶ تیم از ایران در مسابقات امسال حضور خواهند داشت. که از این بین ۲ تیم در جدول اصلی به میدان می روند و باقی تیم‌ها در جدول مقدماتی با حریفانشان رقابت می‌کنند.

وی به حضور «ایلیا وولددورسکی» در مسابقات تور جهانی اشاره کرد و گفت: وی نماینده فنی فدراسیون جهانی در مسابقات خواهد بود که سال گذشته هم در جزیره کیش حضور داشت.

غفوری درباره بخش داوری مسابقات گفت: ۱۲ داور بین‌المللی از کشورهای تایلند، فیلیپین، سوئیس، اسپانیا، هلند ، فرانسه، ایتالیا ، پرتغال و کنگو مسابقات را قضاوت خواهند کرد. نادر انصاری هم نماینده ایران است. همچنین «هاینز» از سوئیس سرداوری مسابقات را بر عهده خواهد داشت.

دبیر سازمان والیبال ساحلی در خصوص پخش زنده مسابقات، گفت: باید بر اساس تعهداتی که داده شده است عمل کنیم. تاکنون پخش زنده مسابقات نیمه نهایی و فینال که ۲۹ و ۳۰ بهمن برگزار می شود قطعی شده است.

604

کد خبر: 719987

وب گردی

وب گردی