عابدزاده: 7 ایرلاین جدید موافقت اصولی اخذ کردند/ توان عملیاتی فرودگاه‌های‌کشور افزایش می‌یابد

رئیس سازمان هواپیمایی‌کشوری از برنامه‌های جامع برای افزایش توان عملیاتی فرودگاه‌های کشور خبرداد و با اعلام اینکه افزایش مقاصد پروازی دستور کار آینده سازمان هواپیمایی‌کشور است، گفت: ۷ ایرلاین جدید موافقت اصولی اخذ کرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی علی عابدزاده، گفت: با توجه به پیشرفت مذاکرات خرید هواپیما تا مرحله عقد قرارداد، امیدوار هستیم که طرف خارجی پای امضاهای خود بماند و با پایبندی به قول‌هایش، ایران بتواند از خریدهای هوایی خود استفاده کند.

وی با اشاره به تجهیز صنعت هوایی ایران به حدود ۲۰۰ فروند هواپیمای جدید در پی قرارداد با ایرباس، بوئینگ و ATR، گفت: افزایش مقاصد پروازی در دستورکار آینده سازمان است و باوجود اینکه فعلاً افزایش مقاصد جدیدی نداشته‌ایم اما قرار است برای آن برنامه‌ریزی شود.

عابدزاده با اعلام اینکه درحال حاضر ۷ ایرلاین جدید موافقت اصولی اخذ کرده‌اند، تصریح کرد: منتظر هستیم الزامات لازم برای شروع فعالیت خود را که یکی بحث آوردن هواپیما و دیگری داشتن زیرساخت‌های لازم برای اداره آن هواپیما است، ایجاد کنند.

به گفته عابدزاده، درحال حاضر چند شرکت تازه تأسیس در حال تلاش برای ورود هواپیما و آماده کردن زیرساخت‌هایشان هستند که رسیدن به این نقطه یک مقداری زمان‌بر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم‌چنین بر ارتقای توان فرودگاه‌ها همزمان با ورود هواپیماهای جدید تأکیدکرد و گفت: با توجه به ورود هواپیماهای جدید چند فرودگاه بزرگ بین‌المللی نیازمند گسترش هستند و باید این فرودگاه‌ها به لحاظ فیزیکی گسترش پیدا کنند.

وی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) را یکی از آن‌ها دانست که درحال حاضر در مسیر توسعه فیزیکی قرارداد و گفت: در فرودگاه‌های بین‌المللی بزرگی مثل مشهد، تبریز و اصفهان کارهای عمرانی مهمی در حال انجام است تا توان این فرودگاه‌ها نیز بالا رود اما درعین‌حال هنوز از ظرفیت اسمی فرودگاه‌های دیگر خیلی استفاده نمی‌شود.

عابدزاده هم‌چنین با بیان اینکه شرکت فرودگاه‌ها برنامه جامعی برای بهبود و ارتقای ساختارهای ناوبری و ارتباطی دارد، گفت:کیفیت ناوبری مجموعه فضای کشور بالا رفته است و اقدامات مؤثری دیگری در حال انجام است.

402/101

کد خبر: 719998

وب گردی

وب گردی