از برگزیدگان پنجمین جشنواره تحقیقاتی طبری تجلیل شد

آئین تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره تحقیقاتی طبری با حضور رئیس علوم پزشکی استان و جمعی از محققان و پژوهشگران دانشگاه‎های علوم پزشکی قطب یک کشور در سالن همایش مصباح دانشگاه پیامبر اعظم(ص) ساری برگزار شد.

دکتر قاسم جان‎بابایی ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در آئین تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره تحقیقاتی طبری ، اظهار کرد: حفظ و ارتقای سلامت مردم از وظایف اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که با هماهنگی‎های درون و برون‎بخشی این مهم قابل حصول است.

وی افزود: در این زمینه نقش اعضای هیأت علمی در آموزش، ارائه خدمات و نیز انجام پژوهش‎های مرتبط با سلامت بسیار محوری است و از این‎رو نقش پژوهش در یافتن علم جدید و فناوری، همه‎ساله به‎منظور توسعه روش‎های بدیع علمی برای پیشگیری و مدیریت بیماری‎ها حائز اهمیت بالایی است.
دکتر احمدعلی عنایتی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در آئین تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره تحقیقاتی طبری گفت: هفته پژوهش نماد بعد علمی و دانش‎محوری دانشگاه، رشد و شکوفایی استعدادها، میدانی برای بروز خلاقیت‌ها و مسیری مطمئن برای دستیابی به توسعه و خودکفایی علمی است که مجموعه این فعالیت‎ها سبب حفظ و ارتقای سلامت و کاهش بار بیماری‎ها می‎شود.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی مازندران در یک‎سال گذشته اظهار کرد: کسب رتبه نخست در بین دانشگاه‌های تیپ دو رتبه در جشنواره رازی و کسب رتبه برتر در بخش دانشگاهی و ورود به باشگاه دانشگاه‌های یک‌درصد جهان در سال‎جاری ازجمله این دستاوردهاست.
دکتر عنایتی با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره تحقیقاتی طبری که امروز با حضور محققان دانشگاه‎های علوم پزشکی قطب یک آمایش برگزار شد، افزود: در بخش بین‎دانشگاهی ۴۰ مقاله و در بخش درون‎دانشگاهی منطقه یک نیز بیش از ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال و در نهایت ۸ مقاله در بخش بین‎دانشگاهی و ۱۲ مقاله در بخش درون‎دانشگاهی قطب یک برگزیده شدند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اسامی برگزیدگان پنجمین جشنواره تحقیقاتی طبری در بخش‎های بین‎دانشگاهی و درون‎دانشگاهی منطقه یک را اعلام کرد.
دبیر پنجمین جشنواره تحقیقاتی طبری درباره برگزیدگان این جشنواره در بخش‎های درون و بین‎دانشگاهی اظهار کرد: محمدرضا حسن‌جانی روشن از دانشگاه بابل و فریبرز منصور قناعی از گیلان در محور بالینی، مهرنوش کوثریان از مازندران در محور بالینی، جمشید یزدانی چراتی از مازندران و احمد خسروی از دانشگاه شاهرود در محور بهداشت، محمدعلی ابراهیم‎زاده از مازندران، امیر آتشی از شاهرود و پرویز کوخایی از دانشگاه علوم پزشکی سمنان در محور پایه حائز رتبه برتر شدند.
دکتر عنایتی ادامه داد: در بخش درون‎دانشگاهی نیز محمود موسی‎زاده از دانشکده تحقیقات علوم بهداشتی، احمدرضا بخردنیا از دانشکده داروسازی، محمدعلی ززولی از دانشکده بهداشت، معصومه باقری نسامی از پرستاری و مامایی، حمید شریف‎نیا از پرستاری و مامایی - پیراپزشکی آمل، طاهره شکوهی، شهاب‎الدین سروی از دانشکده پزشکی - پایه، جواد غفاری، فرهنگ بابامحمودی و افشین قلی‎پور برادری از دانشکده پزشکی - بالینی، دکتر مسعود غریب و حورا هادیان از دانشکده پیراپزشکی از محققان برگزیده بخش درون‎دانشگاهی پنجمین جشنواره تحقیقاتی طبری هستند.
وی درباره دانشجویان برتر بخش درون‎دانشگاهی هفته پژوهش نیز با اعلام اینکه کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال‎جاری رتبه نخست را در بین کمیته‎های دانشجویی قطب یک به‎دست آورد، بیان کرد: زهرا صایمی از دانشکده پیراپزشکی - فناوری اطلاعات سلامت، مریم یوسفی از دانشکده بهداشت - مهندسی بهداشت، مهدی بابایی از دانشکده دندانپزشکی و سید حسن نیکوکار از دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران حائز رتبه‎های برتر شدند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان گفت: محمدتقی هدایتی از دانشکده پزشکی این دانشگاه به‎عنوان محقق برگزیده محور ارجاع به مقالات دانشگاه و امیرحسین گودرزیان نیز به‌عنوان دانشجوی برتر کشوری در رشته پرستاری انتخاب شد.

منبع: خبرآنلاین

200

کد خبر: 720040

وب گردی

وب گردی