نجات دزد مسلح طلا فروشی از مرگ

دزد مسلح طلافروشی که دو قتل در پرونده خود دارد، توانست با کسب رضایت اولیای دم دو قربانی خود از مجازات مرگ نجات یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از نوزدهم مردادسال 89 و در پی گزارش سرقت مسلحانه از طلافروشی در محله مجیدیه تهران در دستور کار پلیس قرار گرفت.

ماموران با حضور در آنجا متوجه شدند، یکی از دزدان در پی این دستبرد، عابری را هدف گلوله قرار داده که مرد مجروح پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان سه عضو این باند را شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دستگیر کردند.

در پی مرگ مرد عابر، روند رسیدگی به این پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این‌که در ادامه تحقیقات پلیسی یکی از آنها شناسایی و دستگیر شد. او با انتقال به پلیس آگاهی تهران دربازجویی اعتراف کرد که در جریان این سرقت با دو نفر دیگر همدست بوده است.

متهمان در تحقیقات به سرقت از طلافروشی اعتراف کردند، اما قتل را گردن یکدیگر انداختند تا این که یکی از آنها به نام جواد به این جنایت در جریان سرقت از طلافروشی و فرار از آنجا اعتراف کرد. از مخفیگاه آنها نیز سه کیلو طلا کشف شد.

جواد در اظهاراتش به افسر تحقیق گفت: هنگامی که مرد جوان با میله آهنی به همدستم حمله کرد، خیلی ترسیدم و برای این که گرفتار نشوم، مجبور شدم به آن جوان شلیک کنم. نمی‌خواستم او را به قتل برسانم ولی اشتباه کردم.

در مرحله بعدی تحقیقات، این متهم اعتراف کرد با مردی نیز اختلاف داشته و او را پیش از این کشته است. با تکمیل تحقیقات در دادسرا، پرونده سرقت مسلحانه مرگبار برای رسیدگی و محاکمه متهمان به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

متهمان روزهای پایانی خرداد سال 91 در دادگاه کیفری محاکمه شدند و قضات دادگاه جواد را به دو بار قصاص و 20 سال زندان و دو همدست او را نیز به 40 سال زندان و تحمل شلاق محکوم کردند.

با اعتراض متهمان، پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور پرونده را برای رسیدگی به اتهام حمل سلاح به دادگاه بازگرداندند و این افراد به همین اتهام به 18 ماه زندان محکوم شدند.

با ارسال پرونده متهمان به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران، شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاص جواد آغاز شد تا این که او سال گذشته موفق به جلب رضایت خانواده نخستین قربانی خود شد اما همچنان بابت جنایت دومی که مرتکب شده بود زیر تیغ قرار داشت.

مرد اعدامی چند روز پیش پای چوبه دار رفت تا حکم مرگ او اجرا شود که این‌بار هم توانست رضایت اولیای‌دم دومین مقتول را کسب کند.

جواد پس از نجات از چوبه دار دیروز از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: پرونده‌ای درخصوص مواد مخدر داشتم که مردی مدعی بود در برابر دریافت 50 میلیون تومان می‌تواند پرونده را مختومه کند. من این پول را پرداخت کردم، اما او کاری از پیش نبرد. پولم را خواستم، اما آن را بازنگرداند. به همین دلیل با او درگیر و مرتکب قتل شدم.

سارق مسلح درباره اتهام قتل مرد رهگذر هم اظهار کرد: من ناخواسته مرتکب این قتل شده و نمی‌دانم گلوله چطور به او اصابت کرد. از کارم پشیمانم و برای رضایت اولیای دم دو مقتول 565 میلیون تومان پرداخت کردم. در خواست دارم حکم به آزادی من بدهید تا بتوانم نزد همسر و دخترم برگردم و گذشته‌ام را جبران کنم. پس از دفاعیات متهم جوان، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

704

کد خبر: 720054

وب گردی

وب گردی