مافی:  احزاب در بودجه ۹۶ ردیفی ندارند

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بودجه سال ۹۶ ردیفی به احزاب اختصاص پیدا نکرده است اما تلاش داریم این خلاء را جبران کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، پروانه مافی در خصوص بودجه احزاب در لایحه بودجه سال 96 اظهار داشت:در بودجه های سنواتی ردیفی برای احزاب در نظر گرفته نمی شود و امسال نیز چنین اتفاقی در بودجه سال 96 رخ نداده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: اگر معتقد به مشارکت صحیح، سالم و منطقی احزاب در سیاست هستیم باید به آنها کمک کرد، چون اگر از نظر مالی وابسته به افراد و گروه ها باشد طبیعتا مسیر صحیح حمایت و مشارکت را طی نخواهند کرد.

وی گفت: ما به عنوان قانو گذار وظیفه داریم نسبت به تعیین حمایت هایی که دولت می تواند از احزاب داشته باشد با این هدف که بتوانند در فرایند تقویت و مشارکت سیاسی مردم حضور مردم داشته باشند، دخالت کنیم.

این نماینده با بیان اینکه این دخالت از طریق بودجه رخ می دهد، تاکید کرد: تنها راهی که باقی می ماند ایجاد ردیف اعتباری در بودجه است که بتواند بصورت یارانه ای کمکی به احزاب داشته باشیم.

مافی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه کل کشور هم ردیفی برای احزاب دیده نشده است، گفت: البته هنوز بررسی برنامه ششم در مجلس به اتمام نرسیده است در حال بررسی هستیم تا بتوانیم بندی به احزاب در برنامه ششم اختصاص دهیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت، اظهار داشت: احزاب خواستار حق رای نماینده شان در کمیسیون ماده 10 احزاب هستند این موضوع در حال پیگیری است و دولت در حال تدوین لایحه ای در این باره است.

302/300

کد خبر: 720095

وب گردی

وب گردی