زرهانی: سازمان سما در سال حدود 150 میلیارد تومان بار از دوش دولت بر می دارد/  بالغ بر 2  هزار دانش آموز  در سما تحصیل می کنند

رئیس سازمان سما با بیان اینکه سازمان سما در سال حدود 150 میلیارد تومان بار از دوش دولت بر می دارد گفت: سازمان سما به صورت ماهوی یک سازمان غیرانتفاعی و مردمی بوده و کمک به مدارس دولتی به دستور دکتر میرزاده در برنامه کار سازمان سما گنجانده شده است

سید احمد زرهانی رئیس سازمان سما در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: کمک به مدارس دولتی به دستور دکتر میرزاده در برنامه کار سازمان سما گنجانده شده است. با توجه به اینکه سازمان سما به صورت ماهوی یک سازمان غیرانتفاعی مردمی است، تعلیم و تربیت بر مبنای قوانین علمی مدیریت می شود در سال حدود 150 میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک می کنیم .

وی افزود: سازمان سما در سال حدود 150 میلیارد تومان بار از دوش دولت بر می دارد. با توجه به اینکه پذیرش بیش از 70 هزار دانش آموز در سرانه بیش از دو الی دو و نیم میلیون تومان برای هر دانش آموز مدارس دولتی هزینه بردار است. در این راستا علاوه بر این کمک به مناطق محروم در رودبار و در جنوب کشور با احداث یک مدرسه ایجاد کردیم و اخیراً هم در "دوشنبه چاه" سیستان و بلوچستان معاون سازمان از این منطقه بازدید کردند. وی افزود: این مدارس، مدارس اهدایی سما به آموزش و پرورش است که دانش آموزان ما روی خاک درس نخوانده و از امکاناتی برخوردار باشند.

زرهانی اظهار داشت: با توجه به اینکه پذیرش دانش آموزان مدارس دولتی سما با دریافت شهریه است ؛ در آینده برای این مسئله تمهیداتی اندیشیده شده و انشالله در فرصت مناسب اطلاعات لازم منتشر خواهد شد.. در حال حاضر بالغ بر دو هزار دانش آموز با سرانه آموزش و پرورش در سما تحصیل می کنند که امیدواریم این رقم در آینده ارتقاء یابد زیرا این ظرفیت برای سازمان سما وجود دارد.
رئیس سازمان سما خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید آیت الله هاشمی و دکتر میرزاده در توسعه مناطق محروم ، در تلاش هستم تعدادی از مدارس سما که در مناطق محروم هستند به منابعی از درآمدهای آموزشکده و مدارس تبدیل شده و تعداد بیشتری از دانش آموزان مدارس محروم را جذب کنند.

وی افزود: در سه سال اخیر مدیریت دکتر میرزاده ، قدمهایی به سمت راه اندازی شعب آموزشکده های فنی و حرفه ای در مناطق محروم برداشته شده است و تاکنون 15 شعبه از آموزشکده های فنی و حرفه ای با رشته های مختلف برای پرورش جوانان مناطق محروم راه اندازی شده و تعداد زیادی از فرزندان ما مشغول تحصیل در این آموزشکده ها هستند.

رئیس سازمان سما افزود: هیات رئیسه دانشگاه در جلسات اخیر مراحل صدور مجوز برای راه اندازی این آموزشکده ها را در نوبت تصویب قرار داد تا از این پس در مناطق محروم، با مشارکت نهادها و دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما مراکز تازه راه اندازی شود.

زرهانی ادامه داد: شعب تازه تاسیس اغلب در مناطقی که فاقد آموزشی عالی یا مراکز بسیار کم رونق و غیربرخوردار از آموزش های فنی و حرفه ای هستند، ایجاد می شود و بر این اساس در برنامه های آتی مرکز سما، احداث مراکز اموزشی در مناطق محروم در اولویت است و تاکنون 15 مرکز از در همدان، بوشهر و... ایجاد شده است.

وی افزود: راه اندازی این مراکز در راستای نیاز دولت بوده و امیدواریم این سیاست در اینده نیز ادامه داشته و در مناطق متعدد اموزشکده های تازه راه اندازی شود.

205/200

کد خبر: 720100

وب گردی

وب گردی