مجوز راه اندازی مرکز  رشد دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر از سوی وزارت علوم صادر شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر از کسب دستاوردی بزرگ در حوزه علمی و تحقیقاتی برای این دانشگاه خبرداد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته طی یک‌سال گذشته و در راستای بسترسازی برای ایجاد فرصت‏‎هاى شغلى برای جذب کارآفرینان و دانش‌آموختگان دانشگاهى و توسعه فن‎آورى‌هاى پیشرفته، مجوز راه اندازی مرکز  رشد دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر از سوی وزارت علوم صادر شد.

وحید خطیبی، در گفت و گو با ایسکانیوز، ایجاد فضاى مناسب جهت تجارى کردن دستاوردهاى پژوهشی و فن‏آورانه را از دیگر اهداف مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر برشمرد و افزود: مراکز رشد می توانند با ایجاد شرکت‏های دانش بنیان کوچک و تخصصی، امکان رقابت در بازارهای داخلی و جهانی را فراهم کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر حمایت از ایجاد و توسعه کارآفرینى و تحقق نوآورى‌هاى فن‏آورانه و بومی‌سازی علوم و تکنولوژی را از دیگر ویژگی‌های مرکز رشد دانست و گفت: مراکز رشد می توانند به رونق اقتصاد محلى و ملی مبتنى بر دانش و فنآوری‌هاى پیشرفته و جذب دانشجویان و دانش آموختگان خلاق و دارای ایده‏های نوین کمک شایانی کند.

خطیبی از تخصیص فضا و امکانات براى واحدهای فن‌آور و دانش بنیان خبرداد و گفت: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر به عنوان پل ارتباطی بین شرکت‏ها و مراکز علمی و تحقیقاتی سایر استان‏های کشور می تواند فعالیت کند.

وی جلوگیری از مهاجرت متخصصان و فارغ‏التحصیلان به استان‏های همجوار و یا خارج از کشور را یکی از کارکردهای مهم مرکز رشد برشمرد و گفت: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر می تواند ضمن آموزش نیروی متخصص مورد نیاز بازار و صنعت، محصولات و فرآیندهای فن‏آورانه را تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقا فرهنگ نوآوری و کارآفرینی مبتنی بر علم و فنآوری را از دیگر اهداف مرکز رشد عنوان کرد و افزود: مرکز رشد، سازمانی است که دانش و فن‏آوری را در میان دانشگاه‏ها، موسسات تحقیق و توسعه، شرکت‏های خصوصی و مخترعان و مبتکران به حرکت انداخته و ارتباط آنها را با بازار مدیریت می‏‏کند.

خطیبی از تلاش‌ها و همکاری‌های دکتر رسول جمشیدی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر و دکتر واله جلالی، معاون آموزشی و پژوهشی این دانشگاه و کارکنان حوزه پژوهش قدردانی کرد.

200/202

کد خبر: 720145

وب گردی

وب گردی