تیم ملی والیبال بانوان حریفان انتخابی جهان خود را شناخت

تیم ملی والیبال بانوان ایران در مسابقات انتخابی زنان جهان در منطقه آسیای مرکزی به مصاف تیم‌های هند، نپال و مالدیو می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان جهان سال 2018 با حضور 24 تیم از 7 تا 28 مهرماه سال 1397 به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود.

تا کنون حضور سه تیم در این رقابت‌ها قطعی شده است. آمریکا به عنوان قهرمان سال 2014، ژاپن میزبان سال 2018 و تیم ملی والیبال برزیل به عنوان قهرمان سال 2015 آمریکای جنوبی، سه تیم قطعی شده این رقابت‌ها هستند.

قاره آسیا علاوه بر میزبان، چهار سهمیه دیگر در مسابقات والیبال قهرمانی جهان دارد که بر اساس مسابقات انتخابی مشخص می‌شوند.

مسابقات انتخابی قاره آسیا در دو مرحله برگزار می‌شود. مرحله نخست رقابت‌ها در پنج گروه پیگیری خواهد شد و تیم‌های قهرمان این پنج گروه به همراه پنج تیم برتر قاره آسیا در مرحله نهایی در دو گروه به مصاف یکدیگر می‌روند.

کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) مالدیو را به عنوان میزبان رقابت‌های انتخابی زنان جهان در منطقه آسیای مرکزی انتخاب کرده که این رقابت‌ها از هشتم تا دهم بهمن ماه برگزار می‌شود که تیم ملی والیبال بانوان ایران به مصاف تیم های هند، نپال و مالدیو خواهد رفت.

تاکنون کره شمالی و تونگا به ترتیب با کسب مقام قهرمانی در مناطق اقیانوسیه و شرق آسیا صعودشان به مرحله نهایی قاره آسیا قطعی شده است و رقابت سه منطقه دیگر هنوز برگزار نشده است. از منطقه غرب آسیا برای حضور در این رقابت‌ها کشوری اعلام آمادگی نکرده است و به همین دلیل دو تیم تایلند و ویتنام از منطقه جنوب شرق آسیا مجوز حضور در مرحله نهایی کسب کردند.

مرحله دوم یا نهایی مسابقات والیبال انتخابی جهان در قاره آسیا با حضور 10 تیم در دو گروه برگزار می‌شود که یک گروه 5 تیمی به میزبانی قزاقستان (گروه A) و 5 تیم دیگر هم به میزبانی تایلند (گروه B ) که دو تیم برتر در رنکینگ جهانی سال گذشته هستند، با هم رقابت می‌کنند.

تاکنون حضور تیم‌های چین، قزاقستان، استرالیا، کره جنوبی، تایلند، ویتنام، کره شمالی، چین تایپه و تانگو در مرحله نهایی مسابقات انتخابی زنان جهان در قاره آسیا قطعی شده است و قهرمان منطقه مرکزی دهمین تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها خواهد بود.

604/601

کد خبر: 720185

وب گردی

وب گردی