وقوع فسادهای گسترده در اغلب موسسات مالی دارای نام معصومین(ع)

نماینده مردم اردبیل در مجلس از وجود موسسات مالی که اغلب نام معصومین و ائمه(ع) را یدک کشیده و متاسفانه با سوءاستفاده از اعتقادات دینی و ارزشی مردم، فسادهای گسترده مالی را رقم می زنند، انتقاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، صدیف بدری در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه 19 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی با اشاره به اینکه نظام بانکداری ایران از سال 62 با سرلوحه قرار دادن قوانین ناظر بر حذف ربا از سیستم بانکی کشور، بانکداری بدون ربا نامگذاری شده، اما امروز بعد از گذشت 30 سال از تصویب این قانون عملا، شاهد مواردی مانند دریافت سودها و جریمه های سرسام آور دیرکرد تسهیلات هستیم، گفت: این مهم نیازمند بررسی دقیق و آسیب شناسی است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات عدیده ای توسط موسسات مالی و اعتباری برای شهروندان ایجاد شده است، اظهار کرد: آیا وزیر اقتصاد و دارایی از وجود چنین مشکلاتی که برخی از موسسا مالی و اعتباری برای مردم رقم زده اند، آگاه است؟ موسساتی که اغلب نام معصومین و ائمه(ع) را یدک کشیده و متاسفانه با سوءاستفاده از اعتقادات دینی و ارزشی مردم، فسادهای گسترده مالی را رقم می زنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون هزاران مال باخته در جستجوی سرمایه از دست رفته خود میان نهادها و ارگان های مختلف سرگردان هستند، ادامه داد: در این میان برخی توپ را به زمین مردم انداخته و سعی در توجیه این فساد گسترده با عدم تایید این موسسات از سوی بانک مرکزی دارند.

بدری با طرح این سوال که چگونه موسساتی که مورد تایید متولیان نظام بانکداری کشور نیستند، امکان ایجاد شعب مختلف را در سراسر کشور دارند، افزود: مسئول این بی سامانی ها کیست؟ و آیا چنین توجیحی پاک کردن صورت مسئله نیست؟

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: باید به صورت کاملا فوری وضعیت آشفته و نابسامان موسسات مالی، ساماندهی شده و پاسخگوی مال باختگان که از اعتمادشان سوءاستفاده شده باشید تا بیش از این شاهد کاهش سرمایه احتمالی که سدی جدی در مسیر آبادانی کشور است، نباشیم.

302/300

کد خبر: 720228

وب گردی

وب گردی