تشکیلات خودگردان: گام های مذاکرات فلسطین را با روسیه هماهنگ می کنیم

صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی با رژیم صهیونیستی، گفت: روسیه (شوروی) یکی از نخستین کشورهایی است که در سال ١٩٦٧ مرزهای فلسطین را به رسمیت شناخت… و ما تمامی گام های خود را با مسکو هماهنگ می کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا عریقات از روسیه برای حمایت از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل دربرگیرنده محکومیت شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغال شده فلسطینی قدردانی کرد.
پایگاه خبری رادیو روسی اسپوتنیک روز یکشنبه به نقل از عضو کمیتۀ اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین نوشت: دولت و مردم فلسطین رأی روسیه به قطعنامه ٢٣٣٤ شورای امنیت را بسیار با ارزش می شمارند.
وی همچنین افزود که برای هماهنگی بیشتر در باره کنفرانس 15 ژانویه (26 دی) پاریس با موضوع حل مساله فلسطین، 13 ژانویه (24 دی) با سرگئی لاوروف وزیر أمور خارجه روسیه در مسکو دیدار و مذاکره می کند.
عریقات تصریح کرد: روسیه (شوروی) یکی از نخستین کشورهایی بود که سال ١٩٦٧ مرزهای فلسطین را به رسمیت شناخت ... و اکنون ما تمامی گام های های خود را با مسکو هماهنگ می کنیم.
مذاکره کننده ارشد فلسطینی اظهار کرد که در این چارچوب، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هر سال دو یا سه بار با رولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار و مذاکره می کند.
مقام فلسطینی در پایان اظهار کرد که برای برگزاری دیدار احتمالی عباس با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مسکو نیز آمادگی داریم و پوتین نیز پیشتر چنین پیشنهادی را مطرح کرد، اما اختلاف نظر طرفین مانع انجام آن شد.
شورای امنیت سازمان ملل ١٤ دسامبر ٢٠١٦ (24 آذر 95) با رای مثبت چهار عضو دائم، ممتنع آمریکا و تائید اعضای غیردائم قطعنامه لزوم توقف ساخت شهرک های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی فلسطین را تصویب کرد.

306/300

کد خبر: 720246

وب گردی

وب گردی