شمخانی: اراده ملت‌ها با سلاح ارعاب ، تحریم و تروریسم قابل تغییر نیست

دبیر شورای عالی امنیت ملی که به منظور دیدار و گفت‌وگو با رئیس‌جمهور و مقامات امنیتی سیاسی سوریه به این کشور سفر کرده است دقایقی پیش وارد دمشق شد.

به گزارش ایسکانیوز، امیردریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در بدو ورود به فرودگاه دمشق در گفت‌وگو با خبرنگاران هدف از سفرش به سوریه را ادامه رایزنی‌های نزدیک مسئولان عالی دو کشور برای ارتقاء سطح هماهنگی و همکاری مشترک میان سه کشور ایران ، سوریه و روسیه در مبارزه با تروریسم عنوان کرد.

وی گفت: بیش از 5 سال از مقاومت پیروز دولت و ملت سوریه در برابر تروریسم تکفیری و حامیانش می گذرد و این روند نشان داد که اراده ملت‌ها با سلاح ارعاب ، تحریم و تروریسم قابل تغییر نیست.

مقام عالی هماهنگ کننده اقدامات سیاسی نظامی و امنیتی میان ایران ، روسیه و سوریه ، بازپس‌گیری حلب را نقطه عطفی در تحولات بحران سوریه دانست و تاکید کرد: همزمان با افزایش هماهنگی های نظامی برای مقابله با تروریسم تکفیری ، فعال‌سازی بیش از پیش ظرفیت‌های سیاسی برای دستیابی به راهکاری فراگیر به منظور حفاظت از آتش بس و آغاز گفتگوی مسلحین با دولت سوریه الزامی است.

شمخانی رویکرد غیر سازنده برخی کشورهای غربی و منطقه‌ای به بحران سوریه را در افزایش تنش‌های سیاسی نظامی تأثیرگذار دانست و افزود: یگانه مرجع تعیین کننده آینده سیاسی سوریه مردم این کشور هستند و تجربه 5 سال گذشته نشان داد که نمی توان با استفاده ابزاری از تروریسم ، لشکرکشی نظامی و اشکال غیر قانونی، اراده خارجی را بر مردم این کشور تحمیل کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی که در صدر هیئتی به دمشق سفر کرده است در نخستین برنامه این سفر تا دقایقی دیگر با بشاراسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

3003/00

کد خبر: 720252

وب گردی

وب گردی