اقدامات فرهنگی ماندگار و شاخص دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد / تصویب  105 میلیارد تومان بودجه سال 96 استان یزد

جلسه هیات امنای استان یزد با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی،آیت الله ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد، مهندس میرمحمدی استاندار و سایر اعضا به منظور بررسی بودجه سال 96 دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در این جلسه با اشاره به اقدامات فرهنگی ماندگار و شاخص دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: احداث خانه فرهنگ و هنر، بزرگداشت مفاخر فرهنگی، بزرگداشت شهدای دانشجو، همایش ملی فرهنگ سازی کرسی های آزاداندیشی در واحد ابرکوه، احداث موزه مردم شناسی در واحد اشکذر، تاسیس کانون صنایع دستی در واحد اردکان، ساخت مقبره شهدای گمنام و مسجد، احداث مرکز مطالعات اندیشه های قرآنی در واحد بافق، برگزاری جشنواره حفاظت از محیط‌زیست در واحد مهریز، تاسیس کانون مطالعات شهیدمطهری، برگزاری کنگره شهدای دانشجو و طلبه شهرستان در واحد میبد، تشکیل کانون ازدواج و خانواده و راه اندازی مرکز پژوهش های قرآنی در واحد یزد تنها گوشه ای از اقدامات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان برای توسعه فرهنگ است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، فعالیت های اقتصادی دانش بنیان نیز وضعیت مطلوبی دارد، گفت: خوشبختانه در واحد بافق 5 هسته فن آور و 5 محصول دانش بنیان، در واحد یزد 14 هسته فن آور و 12 محصول دانش بنیان و در واحد میبد یک هسته فن آور، 4 واحد فن آور و 6 محصول دانش بنیان وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه استان یزد از لحاظ فرهنگی، گردشگری و صنعتی یکی از استان های برجسته کشور است، اظهار داشت: با توجه به وجود این پتانسیل ها در استان، واحدهای دانشگاه باید در زمینه های مربوطه فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با چالش بزرگی مانند وجود 50 مرکز آموزش عالی در استان و وجود نیروهای مازاد در واحدهای دانشگاهی روبه‌روست که باید با سیاست گذاری های صحیح ازجمله فعالیت های اقتصادی دانش بنیان و کسب درآمدهای غیر شهریه ای، از این چالش ها عبور کنند.

میرزاده با اشاره به وجود 53 نرم افزار آموزشی، پژوهشی، فناوری، اداری و مالی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه با استفاده از این نرم افزارها، سرعت و دقت در کار مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی افزایش یافته و ما به دنبال کاهش بروکراسی در دانشگاه هستیم.

دکتر میرزاده اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی براساس برنامه 5سال خود، در نظر دارد با تنوع درآمدسازی از طریق جذب کمک های مردمی، گسترش فعالیت های دانش بنیان، اجرای طرح های برون دانشگاهی با صنعت و خدمات، فروش اموال مازاد و روش های اقتصادی دیگر 40درصد از وابستگی خود به شهریه را کم کند.

حضور فعال و پر رنگ بانوان فرهیخته در دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر میرزاده با اشاره به حضور بانوان فرهیخته در دانشگاه آزاد اسلامی و استفاده از خدمات آنها در این دانشگاه، گفت: خوشبختانه بانوان فرهیخته حضوری فعال و پررنگ در دانشگاه دارند. سهم 44درصدی دانشجویان دختر، وجود 7هزار عضو هیات علمی خانم و فعالیت هزار و 313 بانوی فرهیخته در سطوح مدیریت این دانشگاه نشان از توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به استفاده از پتانسیل بالای بانوان فرهیخته دارد.

شایان ذکر است، بودجه استان یزد 161 میلیارد تومان از حیث منابع و مصارف و 105 میلیارد تومان از حیث درآمد و هزینه، با اعمال اصلاحات و تاکید بر فعالیت های دانش بنیان به تصویب اعضای جلسه هیات امنای استان رسید.

204/101

کد خبر: 720291

وب گردی

وب گردی