حجت الاسلام میبدی در گفت و گو ایسکانیوز: عده ای به آیت الله هاشمی جفا کردند و این درد بزرگی بود

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیت الله هاشمی در انقلاب و برای استقرار نظام راه های طولانی را پیموده است گفت: امام در حق ایشان آنقدر لطف داشته است که صحبت های زیادی به وی سپرده است، عده ای آمدند که به وی جفا کردند و به نظر من درد بزرگی بود.

حجت الاسلام فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد: خاطراتی که با ایشان داریم برای قبل از انقلاب است و در کنار امام در حضورشان می رسیدیم. وی سیاستمدار بزرگ و فردی بود که امام به ایشان اعتماد بسیار بالایی داشت و فرد دوم انقلاب در کشور تلقی می شد. همچنین در عرصه سیاسی ایران نقش بسیار بالایی داشت. مخصوصا در زمان جنگ، از طرف امام خمینی (ره) ایشان فرمانده جنگ شد.

وی افزود: بعد از زمانی که آیت الله هاشمی رئیس جمهور شد بزرگترین حرکتی که داشت مساله سازندگی کشور بود. سیاست های اقتصادی وی در مجموع کشور را به جلو برد.

میبدی با اشاره به هجمه ها علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: آقای هاشمی از اول انقلاب مورد بغض و کینه عده ای قرار گرفت و امام مراقب بود که به ایشان ضربه ای وارد نشود. ولی متاسفانه در سالهای اخیر عده ای اقدام به ترور شخصیتی ایشان کردند و به هجمه و تهمت های بی شماری پرداختند، فشارهای روحی زیادی به خودش و خانواده اش وارد شد، به نظر من یک جفای بسیار بزرگی در حق ایشان بود.

میبدی اضافه کرد: آیت الله هاشمی در مجموع نیم قرن انقلاب برای استقرار نظام راه های طولانی را پیموده است. امام(ره) در حقشان آنقدر لطف داشته است که صحبت های زیادی بهشان سپرده، عده ای آمدند که به ایشان جفا کردند به نظر من درد بزرگی بود.

گفت و گو از شایان دنیا دیده

306/300

کد خبر: 720348

وب گردی

وب گردی