پیام تسلیت رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

استاد محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و معاون دوم ریاست اجرائیه این کشور در پیامی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسکانیوز متن این پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن الرحیم

انٌا لله وانّا الیه راجعون

خبر درگذشت تأثرانگیز عالم مجاهد، سیاستمدار برجسته جهان معاصر، حضرت آیت الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران را با یک دنیا اندوه مطلع شدم، شخصیتی که حدود شصت سال در دوره های مختلف تاریخ معاصر ایران بار سنگین مسئولیت بزرگ انسانی را به دوش داشت و از تمامی پیج و خم ها و فراز و فرودها با درایت و تدبیر فوق العاده عبور کرد.

در دوران مبارزه علیه نظام شاهی از تئوری سازان انقلاب اسلامی و در دوره پیروزی بزرگترین انقلاب مردمی معاصر منطقه و جهان به رهبری امام خمینی رضوان الله تعالی علیه یکی از کلیدی‌ترین یاران معظم له به حساب می‌آمد و در مقطع بعد از رحلت امام در کنار رهبری نظام جمهوری اسلامی یکی از سکانداران و پیشکسوتان آن بوده، به گونه‌ای که دو دوره ریاست جمهوری ایشان به عصر سازندگی شهرت یافت .

و نیز در دهه اخیر با همه رخدادها در عرصه تفاوت‌های فکری میان کارگزاران نظام جمهوری اسلامی که طبیعت یک نظام مردم سالار دینی است، همیشه حامی اصل نظام و یکی از پایه‌های استوار جمهوری اسلامی بوده است و بدون شک فقدان اسفبار این مرد بزرگ دین و سیاست ضایعه جبران ناپذیر و خلاء عظیم برای منطقه و جهان اسلام می‌باشد .

اینجانب این مصیبت عظمی را به رهبری معظم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای، دولت و ملت برادر و همسایه، ایران اسلامی تسلیت گفته، برای آن مرحوم مغفور شادروان بهشت برین و مقام رضوان الهی آرزو می‌نمایم.

والسلام علی من اتبع الهدی

حاجی محمد محقق کابل ١٩ جدی ١٣٩٥

306/300

کد خبر: 720490

وب گردی

وب گردی