پیام تسلیت اکبر ترکان به مناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

اکبر ترکان در پی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیتی را صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اکبر ترکان، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به دنبال رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پیام تسلیتی را به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

"والسابقون السابقون * اولئک المقربون"

چه دشوار است باور و تحمل این خبر جانگداز...

عروج ملکوتی بزرگمرد تاریخ ایران، بزرگمردی که عمر پر برکت خود را در راه اعتلا و سربلندی کشورش سپری نمود و تا آخرین لحظه حیات شجاعانه مبارزه کرد.

مبارزات شجاعانه و دین محور حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران رژیم طاغوت و نقش برجسته ایشان در شکل گیری و استقرار جمهوری اسلامی و همراهی حضرت امام راحل از دوران پیش از انقلاب، ایشان را چهره شاخص و بی بدیل انقلاب اسلامی نمود.

آیت الله پس از انقلاب نیز همواره پیشقدم در پذیرش مسئولیت های خطیر بودند و با تمام توان برای تثبیت وتوسعه انقلاب تلاش کردند. در طول جنگ تحمیلی نیز بعنوان فرمانده جنگ ،یک لحظه از مبارزه بازنمانده و شجاعت، درایت و ذکاوت سیاسی خویش را در عرصه مقاومت و دفاع از اسلام عزیزوکشوربه اثبات رساند.

با پایان یافتن جنگ تحمیلی زره از تن کند و ردای کار پوشید و برای بازسازی وآبادانی کشورش قدم در مسیر سازندگی نهاد و شد سردار سازندگی... بی تردید ایران اسلامی نام پرآوازه فرمانده دوران دفاع مقدس و سردار بزرگ سازندگی را با افتخار بر تارک جبین خود به همراه خواهد داشت.

مظلومیت "امیرکبیر زمان" در دوره مهجوریت و تلاش برای حفظ خط اعتدال و مرارت هایی را که در راستای تحقق این تفکر متحمل گردید، فصل زرینی را در تاریخ زندگی ایشان ثبت کرده است.

احیای تدبیر در دولت و مدیریت همراه با عقلانیت در حوزه اجرایی از شاخصه های بارز آیت الله در عرصه سیاست و احیای امید و دین داری، استواری در اسلام ناب محمدی، مداومت در دین مداری تلاش در تدوین تفسیر قرآن ونگارش تاریخ دقیق و تاکید بر اصول اصلی انقلاب اسلامی"استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی"، باورِ صادق ایشان بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه زمانهای حساس به تناسب وضرورت دین خود را به اسلام و انقلاب با تحمل هزینه های گزاف آن ادا کردند.

باری..، بسیار تلخ و دشوار است باور و تحمل رحلت این مجاهد نستوه..

در نهایت تاسف این ضایعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری، ملت شریف ایران، جامعه روحانیت و بویژه بیت معزز هاشمی رفسنجانی تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت احدیت برای آن عالم ربانی علو درجات خواستارم.

101/401

کد خبر: 720522

وب گردی

وب گردی