تشکیل ستاد بزرگداشت  رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی  در واحد ارومیه

ستاد بزرگداشت رحلت جانگداز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) به ریاست جوان‌ پور در واحد ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلین میرزایی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی درگذشت آیت هاشمی رفسنجانی را واقعه دردناک برای جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و زحمات ایشان را غیرقابل انکار دانست.

میرزایی اظهار داشت: «آقای هاشمی شخصی بود که تمام سرمایه خویش را در راه انقلاب خرج کرده و همیشه در پست‌های حساس در سنگر خدمت در کنار رهبری بودند. »

حجت الاسلام میرزایی گفت:«این مبارز خستگی ناپذیر، عمر پر برکت خود را در به ثمر نشاندن اهداف والای انقلاب اسلامی ایران سپری کرد و بدون شک امروز ایران اسلامی یکی از بزرگ‌ترین و اصلیترین مهره‌های خود را از دست داد. »

وی با بیان خاطرات مقام معظم رهبری در دوران تحصیل حوزه افزود:« حضرت آقا در کتابشان بیان داشتند که در طول سال‌های تحصیل در حوزه من خود شاهد بودم که آقای رفسنجانی همواره کمک حال مالی و معنوی برای سایر طلاب بودند و در طول زندگیشان نیز در مواقع حساس سرمایه خود را در راه نظام مقدس انقلاب اسلامی هزینه کردند. »

در ادامه جلسه عزیز جوان‌پور رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه معصومه (س) و رحلت جانسوز حضرت آیت ا... هاشمی رفسنجانی (ره)،رحلت ایشان را یک ضایعه بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی دانست و در سخنانی به سیره اخلاقی ایشان در طول خدمتشان به کشور پرداخت.

جوان‌پور گفت:« حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، شاگرد امام راحل و یار دیرین، همراه و همسنگر واقعی و همیشگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مجاهد خستگی ناپذیر دوران سخت مبارزات نهضت اسلامی بودند که عمر پربرکت خویش را در راه مبارزه با رژیم ستمشاهی و بعد از پیروزی انقلاب در پست‌های حساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با خدمت گذاری صادقانه و خالصانه به مردم در میادین حساس و کلیدی نظام سپری کردند. »

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی زحمات و خدمات مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را برای کشور را بی‌نظیر دانست و اظهار داشت: «مجموعه دانشگاه آزاد خود را مدیون ایشان می‌داند چرا که تدبیر بالای ایشان موجب انتقال علم و دانش به سراسر کشور شد فلذا باید با برگزاری مراسمی بزرگ و با شکوه دین خود را به معظم له ادا کنیم. »

جوان‌پور افزود:« پیام تسلیت رهبر انقلاب یک حجت برای جهان اسلام و انقلاب اسلامی بود که حقیقت را آشکار ساخت تا همگان بدانند حضرت آیت هاشمی رفسنجانی (ره) یکی از ستون‌های اصلی این نظام مقدس بودند. »

در این جلسه مقرر شد امروز 20 دی ماه ، بعد از نماز مغرب و عشا در دانشکده علوم انسانی این دانشگاه مراسم ختم قرآن برای شادی روح حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) برگزار شود.

گفتنی است؛ هفته بعد به مناسبت هفتمین روز درگذشت آن مرحوم مراسم ویژه ای با حضور مسئولین استانی و عموم مردم در مسجد امام حسین(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه مراسم ویژه ای برگزار خواهد شد.

205/200

کد خبر: 720637

وب گردی

وب گردی