پیام تسلیت معاون ریاست جمهوری افغانستان به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

سرور دانش معاون ریاست جمهوری اسلامی افغانستان درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.

به گزارش ایسکانیوز، متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تاسف، خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران باعث تأثر و اندوه دولت و ملت افغانستان گردید.

مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که از یاران نزدیک بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) در دوره قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رفت، در مدت مدیدی از جایگاه ریاست پارلمان، ریاست جمهوری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، خدمات بزرگی را برای مردم ایران انجام داد. ایشان سیاستمداری اعتدال اندیش، مصلحت گرا، مرد اندیشه و عمل و از استوانه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بود که نه تنها در ایران بلکه در سطح منطقه و بین‌المللی الگوی بی‌بدیلی از سیاست‌ورزی را ارایه کرد. او در عین حال که تبحر در علوم اسلامی و تسلط بر اندیشه و آموزه‌های دینی داشت، فهم درست وی از وضعیت کنونی منطقه و تعاملات جهانی از وی یک چهره تاثیرگذار و شاخص ساخته بود.

فقدان آیت‌الله رفسنجانی ضربه جبران ناپذیری بر سیاست تعامل و اعتدال در منطقه و نیز ضایعه بزرگی برای مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی است.

اینجانب درگذشت وی را به مقام رهبری نظام جمهوری اسلامی، رئیس جمهور، مردم ایران و به خصوص به فرزندان و خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از پیشگاه خداوند بزرگ برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای مردم شریف ایران، شکیبایی و توفیق تداوم راه و آرمان آن مرحوم را استدعا دارم.»

هم‌چنین محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی و معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان در پیامی جداگانه درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

302/300

کد خبر: 720655

وب گردی

وب گردی