احتمال برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی جدید ترکیه در آوریل

معاون نخست وزیر ترکیه امروز (دوشنبه) گفت این کشور ممکن است در اولین هفته ماه آوریل بر سر قانون اساسی جدیدی که به روی کار آمدن نظام ریاست جمهوری اجرایی منجر می‌شود، یک همه‌پرسی برگزار کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، نورالدین جانیکلی، معاون نخست وزیر ترکیه امروز در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: قرار است مجمع عمومی پارلمان ترکیه بحث و مناظره بر سر تغییرات پیشنهادی قانون اساسی را اواخر روز دوشنبه آغاز کرده و شروع به کار بر سر بسته این تغییرات که انتظار تکمیل آن در عرض ۱۸ تا ۲۰ روز آینده وجود دارد، کند.

در همین حال انتظار دارد این بسته اصلاحات در پارلمان ترکیه که تحت کنترل حزب حاکم عدالت و توسعه قرار دارد تصویب شود و بعد از آن در معرض همه پرسی گذاشته شود.

به گفته جانیکلی همه پرسی مربوط به این تغییرات در قانون اساسی احتمالا در اولین هفته ماه آوریل برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت که ترکیه "حق" دست زدن به تدابیری در داخل عراق برای دفاع از خودش در مقابل تهدیدات تروریستی را برای خود محفوظ می‌داند اما با رفع این تهدیدات دیگر لزومی برای انجام این کار احساس نخواهد کرد.

جانیکلی خاطر نشان کرد: کمپ موسوم به "بعشیقه" به این دلیل در عراق وجود دارد زیرا تهدید تروریستی نشأت گرفته از عراق همچنان وجود دارد و ما این حق را داریم که دست به تدابیری علیه این تهدید بزنیم. اگر این تهدید برطرف شود دیگر لزومی برای ما وجود نخواهد داشت.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 720674

وب گردی

وب گردی