نشست همکاری های دو جانبه وزارت کشور جمهوری فدرال آلمان با جمهوری اسلامی ایران

شجاعی کیاسری در دیدار با رئیس اداره بین الملل وزارت کشور آلمان به تدوین و تشریح زمینه های همکاری میان دو کشور ایران و آلمان پرداخت .

به گزارش ایسکانیوز، شجاعی کیاسری رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور در نشست همکاری های دو جانبه وزارت کشور جمهوری فدرال آلمان با جمهوری اسلامی ایران که با حضور میکائیل میمایر رئیس اداره بین الملل وزارت کشور آلمان و هیأت همراه برگزار شد به تشریح اهداف ، مأموریت ها و سیاست های وزارت کشور و دستگاه های تابعه پرداخت .
شجاعی کیاسری با اشاره به سطح همکاری های مرکز اطلاع رسانی وامور بین الملل وزارت کشور در زمینه های مختلف ، سیاسی ، امنیتی و اقتصادی گفت : عمده کار وزارت کشور در بخش نظارت بر استان ها و استانداری ها است و 31 استانداری، سیاست گذاری های وزیر کشور را دنبال می کنند .
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور با اشاره به اهداف و مأموریت های وزارت کشور و اینکه وزیر کشور، جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی بوده و سازمان ثبت احوال کشور، سازمان مدیریت بحران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور جزو سازمان‌های تابعه وزارت کشور می‌باشند گفت : بخشی از این سازمان همکاری هایی را در زمینه های مختلف و در سطح استانداری ها با کشور آلمان اجرایی کرده اند و هماهنگی تمامی مناسبت های بین المللی در همه حوزه ها توسط این مرکز صورت می پذیرد.
در این دیدار ، میکائیل میمایر رئیس اداره بین الملل وزارت کشور جمهوری فدرال آلمان اظهار امیدواری کرد که نتایج دیدارها ، موقعیت خوبی را برای تعامل بیشتر میان دو کشور به همراه داشته باشد و در ادامه افزود : ما خوشحال خواهیم شد تا از تجربیات متخصصین دو کشور در زمینه های همکاری های دو جانبه پلیسی استفاده کنیم .
وی با اشاره به اهمیت امنیت پناهنجویان و حضور یک میلیون پناهنده در کشور آلمان گفت : به زودی رئیس پلیس مرکزی آلمان با سفر به ایران ، ملاقات هایی را با همکاران ایرانی خود در این خصوص خواهد داشت و ما امور مربوط به پناهندگان را از سوی سازمان ملل حمایت می کنیم
رئیس اداره بین الملل وزارت کشور جمهوری فدرال آلمان با اعلام آمادگی در قالب یادداشت تفاهم همکاری برای جلوگیری از تردد قاچاقچیان مواد مخدر و مهاجرین گفت: موضوع مهاجرت، ادغام و ساماندهی پناهجویان از موضوعات مورد توجه است.

302/300

کد خبر: 720682

وب گردی

وب گردی