تسلیت مجمع زنان اصلاح‌طلب در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

مجمع زنان اصلاح طلب در بیانیه ای درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسکانیوز، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه و منهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

روح بلند و ملکوتی استوانه انقلاب یار دیرین امام و رهبری، مجاهد نستوه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در سالروز شهادت امیر کبیر و در سالگرد نوزده دیماه سر آغاز نهضت عظیم و انقلابی مردم ایران به ملکوت اعلی پیوست.

انقلاب اسلامی ایران با نام هاشمی گره خورده است، مبارزات سیاسی و فعالیت های فرهنگی او در سالهای پیش از انقلاب در سازماندهی جریانهای سیاسی که منجر به تحمل شکنجه ها و رنجهای سخت شد در ایجاد زمینه های سیاسی حرکت مردم به رهبری حضرت امام خمینی نقش بسزایی داشت. در دوران پیروزی انقلاب و در تأسیس نظام جمهوری اسلامی نقش بی بدیل او چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران سازندگی و اصلاحات و پس از آن بر کسی پوشیده نیست. از همین رو همواره مورد هجمه آماج تیر های زهر آگین دشمنان خارجی انقلاب با همدستی ایادی جاهل داخلی قرار می گرفت اما به پیروی از آیه فاستقم کما امرت بر آرمان های امام و انقلاب استوارتر و مقاوم تر میماند. او اندیشمندی آگاه، فقیهی زمان شناس، سیاستمداری شجاع، مفسری توانا، مجاهدی نستوه، مدیری مدبر و مشاوری امین و دلسوز برای رهبری نظام بود. هاشمی عامل تعادل جریانات سیاسی بود و چون پدری مهربان چتر حمایتی خود را بر سر همه فرزندان انقلاب میگستراند و از افراطی گری آنان جلوگیری می کرد به مصداق اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی جای خالی او هرگز پر نخواهد شد.

مجمع زنان اصلاح‌طلب این ضایعه مولمه و جبران نا پذیر را به رهبری انقلاب و خانواده معزز ایشان و همه کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی ایران دارند تسلیت و تعزیت می گوید. »

302/300

کد خبر: 720691

وب گردی

وب گردی