دکتر میرزاده: دانشگاه آزاد اسلامی پدر معنوی خود را از دست داد / امروز خانواده دانشگاه آزاد اسلامی عزادار است

هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی در کمال اندوه و ماتم با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرازده در این جلسه با ابراز تاسف شدید از عروج آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: برای بنده که بیش از 37 سال است که شاگرد استاد بزرگوارم آیت الله هاشمی رفسنجانی هستم روز بسیار سختی است در واقع دانشگاه آزاد اسلامی پدر معنوی خود را ازدست داد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی یک قهرمان ملی و امیر کبیر ثانی بود

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی یک قهرمان ملی و امیر کبیر ثانی ، قهرمان مبارزه با استبداد و استعمار، یک شخصیت جهانی و یک انقلابی مظلوم بود، تاکید کرد: امروز نه تنها دانشگاه آزاد اسلامی پدر معنوی خود را از دست داد بلکه ملت شریف ایران از یک فرزانه معتدل و جهان از یک تئوری پرداز فرزانه و برجسته محروم شد.

دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی یک شخصیت جهانی بود، گفت: در تمام طول تارخ معاصر ایران شخصیتی با این میزان تاثیر در تمام حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، علمی و اسلامی نداشتیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی دلسوز مردم ایران بود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی عاشق دانشگاه آزاد اسلامی، فرمانده پیروز جنگ و دلسوز مردم ایران بود. تواضع در عین قاطعیت و قاطعیت در عین مهربانی و آینده نگری و دوربینی از خصیصه های ایشان بود.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از تایید امام خمینی (ره) کاخ بلند دانشگاه آزاد اسلامی را با تکیه به مردم شریف ایران بنا گذاشتند، تصریح کرد: تمام موفقیت های ایشان در تمام برهه ها اعم از جنگ و بازسازی بخاطر اعتماد و تکیه بر مردم بود.

آرزوهای آیت الله هاشمی رفسنجانی را در دانشگاه آزاد اسلامی محقق می کنیم

دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی های بارز ایشان آینده نگری بود، گفت: خداوند ایشان را رحمت کند راه هاشمی رفسنجانی که راه امام خمینی و راه رهبری است ادامه دارد و ما در دانشگاه آزاد اسلامی تا زمانی که توفیق خدمت داشته باشیم این راه را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: علی رغم احساس اندوه شدید و تنهایی، ما با تلاش ببیشتر آرزوهای آیت هالله هاشمی رفسنجانی را در دانشگاه آزاد اسلامی محقق می کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: آیت الله هشمی رفسنجانی مظهر مصلحت، صلح، صفا، صدق و تمام خوبی ها بود.خداوند روح این قهرمان ملی و فرزند برومند ایران را با صالحان، انبیا، اولیا، و شهدا محشور کند و به ما صبر تحمل این فراق جانگداز را بدهد.دریغا که دست از دامان پرمهر این رادمهر ایران کوتاه شد.

وی ابراز امیدواری کرد: خداوند توفیق دهد تا دانشگاه آزاد اسلامی را که امانت آیت الله هاشمی رفسنجانی است در راه توسعه علمی ، پژوهشی و کارآفرینی کشور، با صداقت و صفا و تلاش مضاعف طی و حفظ کنیم.

دکتر میرزاده در ادامه با بیان اینکه بنده از نزدیک با آیت الله هاشمی رفسنجانی مشحور بودم، گفت: ایشان آرزوهای بزرگی برای ایران داشت.غصه رفاه مردم و توسعه ایران از دغدغه های همیشگی ایشان بود. آیت الله هاشمی رفسنجانی مرد بزرگی بود که برای توسعه ایران راه حل های اجرایی و منطقی داشت اما فرصت کافی برای تحقق همه طرح ها و تفکرات بالای خود را نیافت.

وی با تاکید بر اینکه خانواده دانشگاه آزاد اسلامی بسیار غمگین و عزادار است، گفت: ما باید از این غم یک صبر بسازیم. چهره مظلوم و دوست داشتنی و مهربان آیت الله همواره در ذهن ما خواهد ماند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در انتها با چشمانی اشکبار شعری از خانم پروین اعتصامی را پایان بخش سخنان خود کرد.

پدر آن تیشه که بر خاک تو زد دست اجل تیشه‌ای بود که شد باعث ویرانی من

رفتی و روز مرا تیره تر از شب کردی بی تو در ظلمتم، ای دیدهٔ نورانی من

بی تو اشک و غم و حسرت همه مهمان منند قدمی رنجه کن از مهر، به مهمانی من

گل و ریحان کدامین چمنت بنمودند که شکستی قفس، ای مرغ گلستانی من

من که قدر گهر پاک تو میدانستم ز چه مفقود شدی، ای گهر کانی من

من که آب تو ز سرچشمهٔ دل میدادم آب و رنگت چه شد، ای لالهٔ نعمانی من

201

کد خبر: 720708

وب گردی

وب گردی