بهرام قاسمی درگذشت دکتر علی شریعتمداری را تسلیت گفت

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان دوشنبه شب درگذشت دکترعلی شریعتمداری را تسلیت گفت.

به گزارش ایسکانیوز، در بخشی از پیام رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه آمده است:

ضایعه درگذشت دانشمند فرهیخته، دکتر علی شریعتمداری موجب تأثر و تألم فراوان شد. همراهی همیشگی فعالیت های علمی، مذهبی و سیاسی از ابتدای جوانی تا پایان حیات پربارشان ویژگی بارز این استاد فرهیخته و چهره ماندگار کشور است که منشاء خدمات بسیاری برای علم، فرهنگ و ادب این سرزمین بوده است.
درگذشت این چهره برجسته علمی کشور را به خانواده محترم ایشان و جامعه علمی و فرهنگی کشور تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای او رحمت و رضوان و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت می‌نمایم.
دکتر علی شریعتمداری (ره) چهره ماندگار علمی کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در شهر شیراز و در سن 93 سالگی به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت.
مرحوم شریعتمداری که در سال 1302 شمسی در شهر شیراز به دنیا آمده بود، پس از اتمام تحصیلات متوسطه در این شهر وارد دوره آموزش عالی شد و در سال 1332 مدرک کارشناسی علوم تربیتی و در سال 1335 مدرک کارشناسی علوم قضائی خود را اخذ کرد.
وی سپس برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت و در سال 1336 موفق شد تا مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته آموزش متوسطه را ازدانشگاه ایالت میشیگان و مدرک دکترای خود را در رشته فلسفه، تعلیم و تربیت و برنامه ریزی درسی را در سال 1338 از دانشگاه تنسی اخذ کند.
آن مرحوم در طول دوران تحصیل در کسوت شریف معلمی نیز به انجام وظیقه مشغول بود و پس از بازگشت به کشور در سال 1339 به عنوان استاد در رشته علوم تربیتی در دانشگاه اصفهان به کار مشغول شد.
در سال 1344 و هنگامی که به علت فعالیت سیاسی علیه نظام ستم شاهی دیگر نمی توانست در داخل از کشور به فعالیت علمی بپردازد، به عنوان استاد مدعو در دانشگاه‌های ایالت ایندیانا و تنسی به خدمت پرداخت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی وی برای ادامه خدمت به کشورش به ایران بازگشت و با عضویت در هیئت علمی دانشگاه تهران به فعالیت علمی پرداخت.

300/302

کد خبر: 720733

وب گردی

وب گردی