رئیس جمهور الجزایر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت

بوتفلیقه در پیامی به رئیس جمهوری اسلامی ایران درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسکانیوز؛ عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر با ارسال پیام تسلیتی برای حسن روحانی درکذشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

متن پیام بوتفلیقه به شرح زیر است:

با کمال تأثر خبر درگذشت مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور اسبق و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردم. بدین مناسبت از طرف خود و دولت و ملت الجزایر صادقانه ترین تسلیت ها را به جنابعالی تقدیم داشته و امیدوارم به نمایندگی از اینجانب، مراتب تسلیت را به ملت برادر ایران وخانواده آن فقید ابلاغ فرمایید.

در این پیام آمده است: کشور برادر جمهوری اسلامی ایران با ارتحال آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی یکی از فرزندان شایسته خود که زندگی‌اش را بصورتی خستگی ناپذیر وقف خدمت به آن کرد و در تمامی شرایط در مقابل کلیه مشکلات از آن دفاع کرد را از دست داد.

تاریخ نسبت به مواضع شجاعانه و مشارکت ارزشمند آن فقید در راستای حفظ وحدت امت اسلامی ، که موجب تقویت و اعتلای جایگاه آن بین امت ها و تحقق رفاه و شکوفایی مسلمانان شد، شهادت خواهد داد.

از خداوند قادر متعال مسئلت دارم که آن فقید را مشمول رحمت واسعه خود گردانده و در بهشت برین سکنی دهد و به ملت برادر ایران و اعضای خانواده و وابستگان گرامیایشان صبر جمیل و بردباری عطاء فرماید .

و بشر الصابرین الذین إذا أصابتهم مصیبة قالوا إنا لله و إنا إلیه راجعون.

3003/00

کد خبر: 720735

وب گردی

وب گردی