پیام تسلیت مرکز اسلامی انگلیس به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی

مرکز اسلامی انگلیس در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: درگذشت یار دیرین امام خمینی(ره) و همسنگر مبارزات و همگام رهبر معظم انقلاب اسلامی، موجی از تألم وتأثر در دل شیفتگان انقلاب اسلامی و همه علاقمندان به ایران، تشیّع و روحانیت بجای گذاشت.

به گزارش ایسکانیوز در پیام مرکز اسلامی انگلیس که روز دوشنبه منتشر شد، آمده است:

'درگذشت آیت الله آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی بزرگ مرد تاریخ نهضت اسلامی ایران و یار دیرین امام خمینی(ره) و همسنگر مبارزات و همگام رهبر معظم انقلاب اسلامی، موجی از تألم وتأثر در دل شیفتگان انقلاب اسلامی و همه علاقه مندان به ایران، تشیّع و روحانیت بجای گذاشت.
آیت الله هاشمی که از عناصر اصلی مبارزات ضد ستم شاهی و رنج دیدگان راه پرخطر مبارزه و پرافتخار نهضت اسلامی بود، در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مسند مسئولیت های خطیری که به عهده داشت، صفحات درخشانی را درکارنامه خود در تاریخ نهضت اسلامی بجای گذاشت.
او شخصیتی بود که همواره در خدمت امام، انقلاب ، رهبری و مردم بود و صادقانه در این راه مجاهدت و تلاش نمود. در سن چهارده سالگی به حوزه علمیه قم شتافت و تا آخر عمر خویش به میثاق طلبگی و شاگردی مکتب امام صادق (ع) وفادار ماند. اشتغالات فراوان سیاسی و اجتماعی نه تنها از اهتمام او به منبر و قلم نکاست، بلکه با بهره گیری از انس عمیق خویش با قرآن کریم که حتی در زندان های مخوف شاهنشاهی نیز او را رها ننمود، مباحث سیاسی و اجتماعی قرآن را متناسب با نیازهای جامعه با بیانی گویا، منطقی و صمیمی مطرح می ساخت. او در آثار خود از تاریخ به عنوان چراغی برای آینده استفاده نمود و با روحی پر از امید و قلبی مملو از دلسوزی نسبت به ایران و جهان اسلام ، همگان به ویژه جوانان را به ساختن آینده ای روشن و پر افتخار برای خود و دیگران دعوت می نمود.
مرکز اسلامی انگلیس ضمن عرض تسلیت این ضایعه بزرگ به رهبر معظم انقلاب اسلامی، یاران دیرین او و خاندان هاشمی رفسنجانی، از خدای متعال آرزوی غفران و رحمت برای آن مرحوم و صبر و شکیبای برای خانواده او مسئلت دارد و امید دارد تا قدرشناسی مردم وفادار ایران از این شخصیت برجسته تاریخ اسلامی، تسلی خاطر خانواده او باشد.'
مجلس ترحیم و بزرگداشت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام(ره) و رهبری، قرار است عصر روز سه‌شنبه با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در محل مرکز اسلامی انگلیس در لندن، برگزار شود.

کد خبر: 720736

وب گردی

وب گردی