هدف آیت‌الله هاشمی از ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی، تمرکززدایی و توزیع عادلانه توسعه بود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: تفکر دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر نوذر قنبری با تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: امروز همه دانشگاه آزادی‌ها در فقدان این مرد بزرگ در شوکی عظیم به سر می‌برند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در واقع تفکرش متعلق به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است و اساس شکل‌گیری این دانشگاه مدیون حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: اگر امروز دانشگاه آزاد اسلامی دارای جایگاه ویژه‌ای در بحث آموزش و پژوهش در کشور است، سهم بسیار بزرگی از این توفیق علمی آموزشی کشور مرهون حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است.

قنبری تصریح کرد: امروز بیش از 35 درصد از بار آموزش عالی کشور بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است که با داشتن بیش از 400 واحد و مرکز در نقاط مختلف کشور و به ویژه مناطق محروم توانسته در توزیع توسعه و عدالت در کشور نقشی بی‌بدیل را ایفا کند.

وی تاکید کرد: هیچ نهادی در کشور وجود ندارد که به اندازه دانشگاه آزاد توانسته باشد در امر توزیع عادلانه توسعه اثرگذار باشد و همه اینها مرهون تفکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: یکی از اهداف اصلی انقلاب از همان روز اول تمرکززدایی و گسترانیدن بستر توسعه در سطح مناطق مختلف کشور بود که دانشگاه آزاد اسلامی بیش از هر نهاد دیگری در تحقق این امر موفق بود.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی ستونی استوار و محکم برای نظام بود و همیشه عقلانیت و مصلحت‌اندیشی را ملاک عملکرد خود قرار می‌دادند.

قنبری تصریح کرد: بیهوده نبود که مقام معظم رهبری، ایشان را به عنوان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دادند، چراکه از هر شخصیت دیگری بهتر مصلحت‌اندیشی می‌کرد و همواره مصلحت نظام و انقلاب را بر هر چیز دیگری ترجیح می‌داد.

201

منبع: ایسنا

کد خبر: 720818

وب گردی

وب گردی