گشایش دفتر یادبود ارتحال آیت الله رفسنجانی در سفارت ایران در سنگال

سفارت جمهوری اسلامی ایران در داکار پایتخت سنگال دفتر یادبودی را به مناسبت ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گشود.

به گزارش ایسکانیوز، بخش مطبوعاتی سفارت ایران در داکار اعلام کرد که این دفتر یادبود در هفته جاری در محل سفارت جمهوری اسلامی در داکار گشوده خواهد بود تا شخصیت های داخلی و بین المللی مقیم سنگال آن را امضا کنند.
براساس این گزارش، دیپلمات های مقیم پایتخت سنگال در اولین ساعات گشایش این دفتر در سفارت جمهوری اسلامی در سنگال از آن استقبال کرده و با حضور در این سفارت یادداشت هایی در تمجید و توصیف شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی به ثبت رساندند.
سفیران و دیپلمات های خارجی مقیم داکار در نوشته های خود آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را از شخصیت های برجسته سیاسی جمهوری اسلامی ایران و از چهره های شناخته شده و موثر در عرصه بین المللی نام برده اند.
آنان علاوه بر درج پیام تسلیت و همدردی در دفتر ویژه، حضورا نیز با «عین الله قشقاوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال دیدار و مراتب همدردی خود را با مردم و دولت ایران ابراز کردند.
همچنین گزارش ها حاکیست که پرچم جمهوری اسلامی ایران در سفارت کشورمان در شهر داکار نیز به حالت نیمه افراشته درآمده است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، اندیشمند و متفکر برجسته جهان اسلام و انقلابی خستگی ناپذیر روز یکشنبه 19 دی ماه 95 در سن 82 سالگی و بر اثر ایست قلبی در بیمارستان شهدای تجریش دارفانی را وداع گفت و ایران اسلامی را در سوگی ناگهانی فرو برد. اهمیت این موضوع موجب شد تا شمار بسیار زیادی از سران و مقامات کشورهای منطقه و جهان با ابراز تاسف شدید از این ضایعه بزرگ، بر عظمت شخصیت و جایگاه ویژه این اندیشمند و سیاستمدار برجسته ایرانی در تاریخ معاصر ایران و جهان تاکید کنند.

ایرنا

308/300

کد خبر: 720832

وب گردی

وب گردی