سفیر ایران در پاکستان: آیت الله هاشمی مجاهدی بزرگ و یار دیرین امام و رهبری بود

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در پیامی، ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، وی را مجاهدی بزرگ و یار دیرین معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب در تمام فراز و نشیب های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست.

به گزارش ایسکانیوز، 'مهدی هنردوست' در پیام تسلیت خود، اظهار داشت که آیت الله هاشمی عمر سراسر خدمت و مجاهدت و با برکت خویش را در راه مبارزه با رژیم طاغوت، به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و تداوم راه انقلاب صرف کرد.

وی گفت: این شخصیت بزرگ جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام، در دوره تمام مسئولیت های خود از جمله در دوران نمایندگی و ریاست مجلس شورای اسلامی ، ریاست جمهوری در دوران دولت سازندگی ، خبرگان رهبری و همچنین در مجمع تشخیص مصلحت نظام، منشاء خدمات ماندگار و ارزنده ای برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود.
وی اظهار داشت : آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره نقشی بی بدیل در کنار حضرت امام خمینی (ره) در هدایت انقلاب و کشور داشت و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب را نیز هیچ گاه تنها نگذاشت.
هنردوست با اشاره به نقش مهم آیت الله هاشمی رفسنجانی در تقویت روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای جهان از جمله کشورهای مسلمان و به ویژه پاکستان، گفت که این شصخصیت بزرگ جایگاهی ویژه در تقویت ریشه های دوستی و برادری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان ایفا کرد.
در سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد نیز همراه با سایر سفارتخانه های کشورمان در سراسر جهان، دفتر یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی از روز گذشته گشوده شده و سفارت کشورمان در پاکستان، تا عصر فردا پذیرای مقامات، مسئولان، شخصیت های پاکستانی و دیپلمات های خارجی مقیم اسلام آباد برای امضای این دفتر یادبود خواهد بود.
امروز،دهها نفر از مقامات، مسئولان عالی رتبه، شخصیت ها سیاسی و مذهبی، سفرا و دیپلمات های خارجی مقیم اسلام آباد با حضور در سفارت کشورمان، با امضای دفتر یادبود، به مقام آیت الله هاشمی رفسنجانی ادای احترام کردند و رحلت این شخصیت عالی قدر را به سفر کشورمان به عنوان نماینده دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران، تسلیت گفتند.
'سرتاج عزیز' رئیس دستگاه دیپلماسی و مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجه، 'طارق فاطمی' دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور سیاست خارجه، 'سردار ایاز صادق' رئیس مجلس ملی، 'رضا ربانی' رئیس مجلس سنا، 'سراج الحق' رهبر حزب جماعت اسلامی، شخصیت های سیاسی و دینی و سفرای تعداد زیادی از کشورها از جمله مقاماتی بودند که امروز دفتر یادبود آیت الله هاشمی را در پاکستان امضا کردند.
همزمان با گشایش دفتر یادبود آیت الله هاشمی در سفارت کشورمان در اسلام آباد، دفتر یادبود این شخصیت مجاهد در کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای لاهور، پیشاور، کراچی و کویته نیز به مدت سه روز گشایش یافته است.

302/300

کد خبر: 720886

وب گردی

وب گردی