وزیر خارجه پاکستان نقش آیت الله هاشمی را در تقویت دوستی ایران و پاکستان ستود

رئیس دستگاه دیپلماسی پاکستان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران برای عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و امضای دفتر یادبود یار دیرین امام و رهبری، نقش برجسته وی را در تقویت ریشه های دوستی میان ایران و پاکستان مورد ستایش قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز، 'سرتاج عزیز' روز سه شنبه گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره توجهی ویژه به روابط ایران و پاکستان قائل بود ضمن این که از دلسوزان حقیقی جهان اسلام بود و مشکلات پیش روی امت اسلامی همواره از دغدغه های این شخصیت بزرگ جهان اسلام بود.

وی با اشاره به دوبار حضور خود در ملاقات نخست وزیر کنونی و نیز رئیس جمهوری پیشین پاکستان با آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: در این ملاقات ها شخصا شاهد بودم که ایشان تا چه حد توجه و علاقه به روابط ایران و پاکستان داشت و بر تقویت این روابط تاکید می کرد.
سرتاج عزیز گفت: در طول دوران فعالیت آیت الله هاشمی، پیشرفت های بزرگی در بسیاری از زمینه ها در ایران حاصل شد و نام وی هم به عنوان یک شخصیت بزرگ ایران و نیز به عنوان یک چهره جهانی همواره به نیکی یاد خواهد شد و از یادها نخواهد رفت.
مشاور نخست وزیر پاکستان درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را ملت و دولت ایران تسلیت گفت.
روز دوشنبه نیز 'محمد نواز شریف' نخست وزیر پاکستان با صدور پیامی، درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری پیشین جمهوری اسلامی ایران و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت و تلاش های این شخصیت بزرگ را در مسیر وحدت جهان اسلام مورد ستایش قرار داد.
در پیام تسلیت نواز شریف آمده است: با ابراز تاثر و تاسف عمیق، از جانب ملت و دولت پاکستان، ضایعه درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری پیشین ایران را به ملت برادر ایران تسلیت می گویم.
نواز شریف در پیام خود آورده است: آیت الله رفسنجانی نه تنها شخصیتی ارزشمند و اثرگذار در ایران بود، بلکه به عنوان نماد تلاش های صلح جویانه در سطح بین المللی، شخصیتی شناخته شده بود. تلاش های آیت الله رفسنجانی به عنوان یک شخصیت متعادل، منطقی و عملگرا برای پیشبرد ایران، برای وحدت جهان اسلام نیز راهگشا بود.
به گزارش ایرنا آیت الله هاشمی رفسنجانی، بعد از سالها مجاهدت و تلاش دلسوزانه و خالصانه در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی برای عظمت و عزت ایران زمین، روز 19 دی ماه سال 1395 در سن 82 سالگی و بر اثر عارضه قلبی، به دیدار معبود شتافت.

302/300

کد خبر: 720933

وب گردی

وب گردی