کانون موسیقی دانشگاه شهر کرد برای موسسات خیریه می نوازد/انتشار مجله تخصصی موسیقی

سعید غیبی پور گفت: یکی از اهداف ما این است که به موسسات خیریه رفته و در آنجا اجرا داشته باشیم. این موسسات خیریه را به صورت تصادفی انتخاب می کنیم. ما برای شب یلدا به یک موسسه خیریه رفتیم که کودکان بی بضاعت یا کم بضاعت ساکن آن بودند.

سعید غیبی پور(دبیر کانون موسیقی دانشگاه آزاد اسلامی شهر کرد) در گفتگو با ایسکانیوز به پیشینه این کانون اشاره کرد و گفت: مدتی در فعالیت های کانون وقفه ای ایجاد شده بود اما از مهر سال گذشته کارهای اولیه را انجام دادیم و گروه را راه اندازی کردیم.

او با اشاره به انتشار یک نشریه اظهار کرد: هم اکنون یک نشریه راه انداخته ایم به نام «نوا». محوریت اصلی آن درباره ی موسیقی است البته به دیگر هنرها نیز می پردازد. ما در این نشریه از سخنان صاحب نظران استفاده می کنیم. کار اصلی را بچه های کانون موسیقی انجام می دهند اما در برخی موارد از بچه های کانون های دیگر به خصوص در حوزه ی نگارشی کمک می گیریم.

این دبیر کانون در رابطه با محوریت فعالیت کانون موسیقی گفت: محوریت کار ما، همان چیزی است که در تفاهم نامه امده است. تلاش کانون این است که برای بچه ها انگیزه ایجاد کند. تلاش می کنیم بچه هایی که هنرمند هستند با آمدن به کانون بتوانند هنر خود را ابراز کنند، بچه هایی که علاقه مند به هنر هستند نیز بتوانند علاقه مندی بیشتری نشان دهند و در نهایت شاید بتوانند یک ساز بزنند.

او ادامه داد: ما معوملاً در جشن ها و برنامه های دانشگاه، گروه را آماده می کنیم که یک اجرای موسیقی داشته باشیم. آخرین برنامه ی ما در روز دانشجو بود که یک کار تلفیقی انجام دادیم. البته برای کانون موسیقی ما محدودیت هایی وجود دارد.

غیبی پور در رابطه با موسیقی سنتی و پاپ اضافه کرد: قصد داریم موسیقی سنتی و پاپ را از یکدیگر جدا کنیم تا به صورت تخصصی تر به هرکدام پرداخته شود. و در حال حاضر نیز برای شروع ترم جدید چند برنامه در دست اجرا داریم.

وی در این باره افزود: سلیقه ی بچه ها متفاوت است و نمی توان گفت که کدامیک از این دو ژانر موسیقی طرفدار بیشتری در میان دانشجویان دارد.

این دبیر کانون موسیقی شهر کرد با اشاره به اهداف این کانون اظهار کرد: یکی از اهداف ما این است که به موسسات خیریه رفته و در آنجا اجرا داشته باشیم. این موسسات خیریه را به صورت تصادفی انتخاب می کنیم. ما برای شب یلدا به یک موسسه خیریه رفتیم که کودکان بی بضاعت یا کم بضاعت ساکن آن بودند. از این گونه برنامه ها پیش از این داشتیم و در آینده هم خواهیم داشت.

غیبی پور با گلایه از این مسئله که غیر متخصص نظر می دهند و این موجب کارشکنی می شود گفت: خوشبختانه دانشگاه حمایت خوبی از ما می کند اما مسئله ای که وجود دارد این است که در زمینه ی موسیقی که یک کار تخصصی است باید افراد متخصص نظر بدهند. وقتی غیر از این باشد بازده بچه ها پایین می آید و در بین آن ها بی انگیزگی شکل می گیرد.

او در پایان سخنان خود افزود: اگر افراد متخصص نظر بدهند ما از نظر آنان استفاده می کنیم که البته باعث رشد کانون می شود اما اینکه یک نفر از یک گوشه نظری غیر تخصصی و تنها سلیه ای بدهد، نه تنها درست نیست بلکه سطح انرژی افراد را نیز پایین می آورد.

502500

کد خبر: 720956

وب گردی

وب گردی