توضیحات یک طراح درباره لوگوی «کمدی انسانی»

«کمدی انسانی» یکی از آثار حاضر در فهرست اولیه بخش مسابقه جشنواره سی و پنجم فیلم فجر  این روزها آخرین مراحل فنی فیلم جهت ارائه نسخه ی کامل  به جشنواره  را در حالی طی می کند که به تازگی نامواره(لوگو)ی «کمدی انسانی» نیز توسط صبا گلباز  خطاط ، نقاش و طراح ناموار ه ی آثار هنری طراحی شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی «کمدی انسانی»، گلباز درباره چگونگی ارتباط با فضای محتوایی فیلم جهت خلق لوگو گفت: «کمدى انسانى» تراژدی همیشه تکرار شونده ی بشری است با همان آرکئوتایپ یا کهن الگوهای داستان کهن؛ موتیف هایی که هر بار نامکرر می نماید از این رو نامواره ی این اثر می بایست یادآور چیزی باشد که پهلو به همان کهن الگو ها بزند. خط هم بی پیرایه، زبان ارتباطی از غارها و سنگ نبشته ها تا رسم الخط های امروزین است که تنها یک وسیله ی ارتباطی و تعاملی نیست و به هنر ناب پهلو میزند.

این طراح ادامه داد: با خواندن فیلمنامه و حضور چند باره در سر صحنه ی «کمدی انسانی» با دغدغه هاى کارگردان و پیام فیلم آشنا شدم. این نامواره یا لوگو نیز در واقع نگاهى نو و مدرن به داستان کهن تاریخ بشرى دارد.

گلباز با اشاره به ساختار لوگو خاطرنشان ساخت: خط شکسته نستعلیق در واقع نگاهى مدرن به تاریخ خط و هنر خوشنویسى دارد و استفاده اى که در طراحى این اثر شده است، تلاشى است بر همگونى و همراهى با نگاه و پیام عمیقى که در فیلم سینمایى "کمدى انسانى" به چشم مى خورد.

«کمدی انسانی» نیمه مردادماه در تهران کلید خورد و فیلمبرداری آن تا اواخر مهرماه ادامه داشت. پس از آن نیز فیلم در مراحل فنی پس از تولید قرار گرفت.
چهار نسل بازیگری در «کمدی انسانی» حضور داشته‌اند؛ از پیشکسوتانی مانند علیرضا شجاع نوری، نیکی کریمی و فرخ نعمتی گرفته تا نسل جدید بازیگران سینما مانند هومن سیدی، لیلا زارع و بهاره کیان افشار و چهره هایی که در آغاز راه توانمندی خود را به اثبات رسانده اند مانند آرمان درویش و نسل چهارم نوآمده و نوجوان بازیگری نظیر ایلیا نصراللهی که سال گذشته در جشنواره تئاتر فجر مورد توجه قرار گرفت از جمله باریگران «کمدی انسانی» هستند.
501500

کد خبر: 720962

وب گردی

وب گردی