نیجریه سازمان های امدادی را به سوء استفاده از بودجه متهم کرد

استاندار ایالت بورنو در شمال شرقی نیجریه که صحنه حمله های گروه تروریستی بوکوحرام بوده است ،نهادهای امدادی از جمله یونیسف را به سوء استفاده از بودجه های اختصاص یافته به آوارگان متهم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آسوشیتدپرس، کاشیم شتیما روز سه شنبه اعلام کرد که تنها 8 آژانس از 126 آژانس ثبت شده، 'واقعا در حال خدمات رسانی بشردوستانه هستند'.
وی دیگر نهادها را متهم کرد که 'با سوء استفاده از نام ایالت بورنو پول در می آورند و ثروت به جیب می زنند.'
این مقام نیجریه ای تاکید کرد که این نهادها از جمله صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) باید این کشور را ترک کنند.
انتقاد این مقام نیجریه ای پس از آن صورت می گیرد که محمد بوهاری رئیس جمهوری نیجریه سازمان ملل و آژانس های غیردولتی را به مبالغه درباره بحران انسانی ناشی از حمله های گروه تروریستی بوکوحرام در شمال شرقی نیجریه متهم کرد. وی مدعی شد که این نهادها برای افزایش بودجه خودشان بزرگنمایی می کنند.
رئیس جمهوری نیجریه وعده داده بود که تا پایان سال 2016 به حمله های تروریستی بوکوحرام پایان می دهد. این وعده با گذشت بیش از یک سال از ضرب الاجل تعیین شده، هنوز محقق نشده است و مناطق مختلف نیجریه، از جمله مواضع ارتش این کشور مورد حمله های گاه و بیگاه بوکوحرام قرار می گیرد.
با این حال، مقام های نیجریه اخیرا پس از بیرون راندن اعضای بوکوحرام از مقرشان در جنگل سامبیزا مدعی شدند که این گروه تروریستی ضعیف شده و در مراحل پایانی فعالیت خود به سر می برد.
گروه تروریستی بوکوحرام روز یکشنبه با حمله به پایگاهی نظامی در شمال شرقی نیجریه دست کم 5 نظامی این کشور را کشت.
بر اساس گزارش های منتشر شده، گروهی از تروریست های بوکوحرام به تاسیسات نظامی در شهر 'بونی یادی' حمله کردند که به درگیری شدید منجر شد.
آسوشیتدپرس افزود: طی ماه های گذشته کودکان و دیگر آوارگان شمال شرقی نیجریه در نتیجه گرسنگی جان باخته اند. سازمان ملل در ماه دسامبر (آذر/دی) درخواست بودجه یک میلیون دلاری برای رسیدگی به آوارگان کرد و درباره مرگ دهها هزار کودک در سال میلادی جاری در صورت نرسیدن کمک های فوری به آن ها هشدار داد.

ایرنا

308/300

کد خبر: 721067

وب گردی

وب گردی