سفیر عراق در مصر: بغداد ماهانه یک میلیون بشکه نفت به قاهره صادر می کند

حبیب الصدر سفیر عراق در مصر اعلام کرد: بر اساس توافقی که مقامات بغداد با مقامات مصری به امضا رسانده اند، عراق تا چند روز آینده ماهانه به میزان یک میلیون بشکه نفت به مصر صادر می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع امروز (چهارشنبه) گزارش داد: صادرات نفت بر اساس توافقنامه نفتی بین مصر و عراق صورت می گیرد و تا چند روز آینده اجرایی خواهد شد و بر اساس توافقنامه مشترک، هر ماه یک میلیون بشکه نفت از چاه های بصره به مصر فرستاده می شود.
سفیر عراق در قاهره همچنین با قدردانی از کمک های مصر به عراق در مبارزه با تروریسم در حالی که مصر در منطقه سینا با تروریست ها در گیر است، تاکید کرد: این همکاری های دو جانبه در آینده در زمینه های مختلف افزایش یابد.
وی افزود: گسترش روابط عراق و مصر یک رابطه استراتژیک و گزینه ای راهبردی است و منحصر به زمان و مکان خاصی نمی شود، بلکه یک رابطه استراتژیک با هدف ایستادگی و مبارزه با هر گونه چالش در منطقه است.
سفیر عراق در مصر درباره استفاده از کارگران مصری در ساخت و ساز عراق نیز گفت: برخی از شهرهای عراق با حمله تروریست های داعش کاملا تخریب شده و به محض بیرون راندن تروریست ها، عراق نیاز به بازسازی دارد و اولین چیزی که مقامات عراقی درباره آن فکر خواهند کرد، استفاده از کارگران مصری و شرکت های این کشور در بازسازی عراق است.

ایرنا

308/300

کد خبر: 721162

وب گردی

وب گردی