پرداخت بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی تعمیرات دانشگاهها در هفته آینده

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی دولت برای پرداخت هزینه های تعمیرات و تجهیزات هفته آینده پرداخت می شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمد حسین امید در نشست معاونان اداری مالی دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری در وزارت علوم، ساز و کار پرداخت بدهی های دانشگاه ها به پیمانکاران را تشریح کرد.

وی افزود: دولت برای پرداخت هزینه های تعمیرات و تجهیزات بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته است که در هفته آینده پرداخت می شود.

معاون اداری و مالی وزارت علوم خاطرنشان کرد: از سوی دولت مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان برای پرداخت بدهی های دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به پیمانکاران در نظر گرفته شده است که از این مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان به پرداخت بدهی به پیمانکاران عمومی و ۳۰۰ میلیارد تومان به پرداخت بدهی به شهرداری ها، ۱۰۰ میلیارد تومان به پرداخت بدهی بابت طرح های ۵۰ درصد خیرین آموزش عالی و مابقی نیز به پرداخت پیمانکاران عمرانی اختصاص دارد.

امید با تشریح فرایند عملیاتی شدن پرداخت بدهی از اوراق اسناد خزانه اسلامی گفت: تعدادی از دانشگاه های کشور مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ هزار تومانی برای دریافت این اوراق سند وثیقه گذاشته اند و لازم است از اقدام این دانشگاه ها برای حل مشکل مجموعه آموزش عالی قدردانی کنیم.

وی تاکید کرد: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با مشورت کارشناسان حقوقی خود و بخش های اداری مالی اسناد بدهی های خود را در زمینه بدهی به پیمانکاران و شهرداری ها آماده کنند و در این زمینه حتما از نظرات کارشناسی اداره کل برنامه، بودجه و تشکیلات و اداره کل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم استفاده کنند.

معاون اداری و مالی وزارت علوم درخصوص بدهی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به شهرداری ها نیز افزود: این بدهی ها مربوط به ۱۰ سال اخیر است. چرا که تا پایان برنامه سوم توسعه کشور، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از پرداخت هزینه به شهرداری ها معاف بودند.

امید اظهار داشت: با نهایی شدن و تایید بدهی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، اوراق اسناد خزانه اسلامی به نام شهرداری اعلام شده توسط هر دانشگاه صادر می شود که سر رسید آن ۵ ساله است و در این مدت نیز سالانه ۱۵ درصد سود به آن اختصاص می یابد.

وی عنوان کرد: در صورت نهایی شدن پرداخت بدهی های دانشگاه ها به پیمانکاران از طریق اوراق، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی سال آینده را بدون کسری بودجه و بدهی انباشته آغاز خواهند کرد و عملکرد بهتری در انجام ماموریت های خود ارائه خواهند داد.

200/202

کد خبر: 721189

وب گردی

وب گردی